2009-01-21

Point of no return

Point of no return är nådd. Valet är gjort, bekräftat och undertecknat.

Dottern har tagit sitt första steg in i framtiden. Om valet var ett bra val återstår att se, det kan man aldrig veta innan. Samhället är föränderligt. Men det var det val som passar henne just nu och det är ju nu hon ska göra det, nu hon ska läsa ämnena.

Samhällsprogrammet på gamla anrika Karro mitt inne i stan med kulturprofil. Då kommer musiken finnas kvar.

Jag tror hon kommer att trivas som "Karropilt". Få tre roliga år, vad som händer sen det får framtiden helt enkelt utvisa.

I afton har jag njutit av nya sjukhusserien Hopkins på femman. Jag är lite besatt av sjukusserier. Egentligen vill jag nog bli läkare men problemet är att jag svimmar när jag ser blod... Vad gör man då..:-) Ska jag vara riktigt ärlig har jag nog inte förutsättnngarna heller. Jag är ingen vän av fysik, kemi och biologi.

Men man har ju lärt sig ett och annat av Greys och House:-) Kanske inte tillräckligt för en lungtransplantation men nog sjutton borde jag väl kunna få skriva ut ett och annat litet recept? :-) Lite penicillin sådär vid behov..eller?:-)

Fin kväll alla, jag ska njuta av när Henrik VII hugger huvudet av Anne Boelyn..

Alla har vi ju våra laster...

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Vill du läsa om inredning och mode har du kommit helt fel."

Underbart! Och nej det VILL jag inte läsa om..!

Ha det!

Malte sa...

Vi får hoppas att hon har valt rätt. Jag vet ju nu att jag valde fel på den tiden det begav sig.

Anonym sa...

Välkommen korven:-)