2009-01-25

Extra ledig dag i år

Eftersom den 6 juni infaller på en söndag i år så har de flesta arbetsgivare tecknat avtal om att vi får en extra ledig dag. Antal arbetsdagar blir för stort annars. Vi som arbetar inom kommuner och landsting tillhör AB 07 och där står det klart och tydligt.

Den lediga dagen är inte en semesterdag utan en ledig dag, kompensationen är ju för att man tog ifrån oss annandag pingst för några år sedan. Skulle 6 juni infalla på en helgdag ja då får vi ta en annan dag ledigt i stället.

Min arbetsgivare har inte gått ut med detta så i morgon är det eders Pangbrud som påminner personalchefen för en extra ledig dag vill jag icke gå miste om.

Kolla upp ditt avtal du med!

7 kommentarer:

Monica sa...

jag vet ;) undrar bara när jag ska ta den ;) kanske lika bra att ta den 7 juni?

Anonym sa...

Sån kompensation har inte vi.*SUCK*

Anonym sa...

Det ska du nog ha Eko, kolla upp det!

Anonym sa...

Nepps.. inte inom det nya arbetstidsavtalet. Är inte inom det kommunala

Anonym sa...

Bra tips!

Det tar jag med mig till Gävle kommun!

Anonym sa...

Vi fick den 5 januari ledig istället för 6 juni...Kändes ju bra då, men man hade ju gärna haft den lediga dan kvar...

/J

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu