2009-01-07

Nu är det över!

Idag åker han ut. Med buller och bång. Det är inte en dag för tidigt. Äntligen är det över.

Jag kan knappast bärga mig tills jag kommer hem och får stöka undan eländet. Det är nästan så att jag känner ett litet elakt leende spela på läpparna bara vid tanken.

Jag har fått nog nu helt enkelt.

Därför mina vänner, direkt efter dagens värv åker jag hem. Plockar undan kulorna, lindar upp glittret för återanvändning och lägger varsamt ner ljusen i sin kartong.

För nu vill jag inte se någon julgran igen förräns i December.

I mitt hem varar ingen jul ända fram till påska, var så säkra.

16 kommentarer:

Anonym sa...

När du skrev "plockar undan kulorna" började jag fundera och sen förstod jag vad det gällde :)

Anonym sa...

Mitt åkte i förrgår, så himla skönt och fräscht, som grädde på moset så köpte jag en stor bukett tullisar. Jag älskar Tulipaner!!

MiasomskickatutTomtemor

Anonym sa...

Ja du Mattias.. man får akta sig för Pangisar:-)

Mia.. Jag älskar också tulpaner! Ska banne mig köpa mig en bukett om jag kommer hem någon gång idag:-)

Monica sa...

jasså är det så illa , trodde du gillade julen!

Anonym sa...

När det är jul ja men inte sen.. :-)

sofie sa...

I Gafsele var jag och hälsade på ett par sista April ett år dom hade alla julsaker framme.Jag blev då hel paff,sa det mina grannar som bodde bredvid dom talade om att dom hade julsaker framme hela året.Kram

Anonym sa...

Mitt lilla pynt åkte bort redan på nyårsdagen

Anonym sa...

När jag kom hem från Sälen åkte allt tomteaktigt ner i kartongen (och de är inte många hos mig!), men julstjärnorna i fönstret får vara kvar till helgen tror jag. Julgrejer förbi tjugondagknut är en styggelse och borde förbjudas!! Man hindrar årstidernas utveckling på det viset.

Anonym sa...

Ja och håller kvar kylan:-) Hit med våren bara!

Anonym sa...

Haha! Nä här åkte den ut..eller ner i kartong ;) i söndags. Och så ljust och luftigt det blev. Och så gjorde jag som jag ser att även Mia gjorde, köpte fina tulpaner! Nu kan våren komma :)
Ewa

Anonym sa...

Hörru Pangis, vad är mejladressen till dig? Tänkte mejla dig fin nyårsbild

Monica sa...

bem sjutton är jeanette o mojje??

Anonym sa...

Man kan tro att du pratar om KP! :) Tur det var granen....

KRAMAR// Niinis

Majsanochmalla sa...

Jäsikens.. Trodde KP var i onåd..

Skönt att det inte var de kulorna som skulle ut!

Pok

Mallastorröjarbralla

Anonym sa...

Det var ju tanken det ja:-)

Anonym sa...

P-O blir nog inte glad om du stadar undan hans kulor... Ja, .32;orna altsa... :-)