2009-01-03

Denna dagen i ett liv

Ljudet av en motorsåg är att likna med en tandläkarborr har jag insett under dagen. Ett vinande, isande ljud som får det att skära längs ryggraden på mig.

F.ö bjöd inte dagen på mycket, lite husmodersplikter i form av småstädning och tjälknölstillagning samt moderliga plikter i form av att trösta ledsna teens.

Det suger att vara tonåring. Jag är innerligt tacksam att jag har passerat de 40 med råge. Hoppas att jag lyckat förklara att livet inte alltid är så bitigt som när man är i värsta hormonåldern. Med åren blir de flesta av oss klokare och inser vad som är värdefullt i tillvaron och det är iallfall inte att ödsla energi på idioter.

Jag har en gapig, konstant hungrig katt till salu.. billigt.. någon?

4 kommentarer:

sofie sa...

Tyvärr,jag har blivit super allergisk mot djur nu.Tack för den fina kommentaren.Kram

Anonym sa...

Avstår katten. Allergisk. I morse fick jag tillbaka för att jag klagat på att ÖBO inte sandar gångbanorna. En mycket högljudd traktor åker runt i området och sandar klockan 8 en söndagmorgon. Underbart uppvaknande.

Anonym sa...

Man ska vara försiktig med det man önaksr har jag lärt:-)

Anonym sa...

Stackars katt, han fryser nog!!!Då behövs mycket mat för att hålla värmen...

Nu ska jag ut och åka igen, ha det bra!!