2009-01-23

Som en klippa

Som ett brev på posten så börjar örat krångla igen. Självfallet var allt i sin ordning förra veckan när jag besökte öronkliniken. Men nu värker det, stränar och knölen vid lymfkörteln har kommit tillbaka. Spottsten sa någon. Jag googlade och har pratat med vänner som besvärats av det och mycket riktigt, samtliga symptom stämmer in på mig.

Vad är det med mig och stenar egentligen?

Jag är född i Stenbocken och har haft gallsten. Min far har haft njursten och syrran besväras av tandsten. Vi är en släkt med stenbenägenhet. Jag kan stundom vara hård som flinta men även porös och skör som porfyr och självfallet är jag ju som en diamant i min utstrålning:-)

Det enda som saknas är att jag heter något på sten. Men någon Stenman, Stenberg eller liknande göre sig icke besvär jag är mycket nöjd med min Herr Andersson, klippan i mitt liv, och i afton har vi mysfredag. Mysig värre under diskbänken rensandes mitt igentäppta avlopp.

Man kan dricka vin där med:-)

11 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Kan det vara så att avloppet är fullt med stenar månne?

Pangbruden sa...

Kanske det ja,... gamla kaustiksodesynder.. (Skriver jag med skammens rodnad på mina kinder:-)

Anonym sa...

Ja, jag har ju sagt att det vara en spottsten. Den kan man skära ut genom ett ingrepp i munnen.

Pangbruden sa...

Du verka haft rätt..tyvärr för det är "inge loligt" som Busan sa när hon var liten och arg:-)

Majsanochmalla sa...

Mmm... Du är en diamant.. En slipad och vacker så´n...

Under diskbänken går det finfint att bälga vin.. Jag har testat!

Pok

Mallatyckerduärenraringbralla

Lotta sa...

U hade en sån där spottsten, eller ngn inflammation i spottkörteln och läkaren rekommenderade surt godis, JA, helt rätt: en läkare som rekommenderade sura nappar mm. Visserligen inte på recept... sen försvann den!

Anonym sa...

En av våra lokalvårdare sa samma sagt.. surt godis eller citron.. och jag som inte gillar sånt..:-) Surt vin kansek fungerar..eller sur gubbe:-) Ska prova iallafall

Anonym sa...

Varför inte prova med belgisk suröl(Gueuze)?

Anonym sa...

Malte..now we are talking:-)

Flunkbuster sa...

Det kan inte möjligen vara så att du har gått och blivit allergisk mot mobiltelefonen?
Jag kan t ex inte snacka i mobiltelefon utan handsfree inkopplad mer än några minuter förrän jag får världens värk i örat!
Kanske värt att kolla upp?

Anonym sa...

Tja kanske det.. jag kan ju prova