2009-01-26

Indrivning

Jag känner mig som en äkta kronofogde i dessa dagar. Eller som en indrivare från den gamla hederliga gangstertiden. Bokslutstider är granskningstider och med kassörens argusögon kontrollerar jag att alla betalt sitt.

Telefonen går varm och så här kan det låta:

"Godkväll det är "Pangbruden" från ÖPSSK. Du har inte betalt medlemsavgiften för 2008. Vill du kvarstå bör du göra det snarast annars utesluter vi dig och det får konsekvenser för ditt licensinnehav".

"Hej det är jag. Hörrudu har du glömt att betala startavgiften till SM? Jag kan inte se den någonstans och det diffar"

"Hej snygging det är jag. Du har noterat på banan att du tagit ut 500 .22 ammo och skulle betala via pg. Jag har gjort en notering men kan inte se din insättning. Är du gullig och kollar upp det?"

Ni får själva lista ut vilka som fått de olika samtalen men jag kan försäkra er att det inte är KP. Han drar jag direkt i örat samtidigt som jag tömmer hans plånbok, där gullas icke! :-)

Det trista är att de är lite bortskämda mina små klubbkamrater vilket gör att jag får jaga dom med blåslampa. Jag har egentligen inte tid med det här, men trösten är att jag inkasserat några sköna tusenlappar till min kära skytteklubb.

Vad gör man inte:-)

PS Min skyttekompis Malte tillhör de som alltid betalar, han behöver man aldrig påminna. Han är vad man kan kalla för en hyvens kille"

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter tufft att få såna där telefonsamtal i örat, folk darrar nog lite och betalar antagligen snabbt.

Anonym sa...

Typ:-)

sofie sa...

Fasiken vad jobbigt det måste vara för dig att sköta det oxå.Kram

Anonym sa...

Låter som ett riktigt trist jobb du har. De kan ju passa på och betala för 2009 samtidigt!

Ha en bra dag pangis!
Ewa

Anonym sa...

Du e cool. En riktig fixartjej. Det har jag fattat från början.

Anonym sa...

Hej Snyggo
Nu ska vi få information om ledighet... JAg har skickat till fack och Personalchef.
Kanske hela Gävle kommun bör tacka fröken

Miasomjobbarpå

Anonym sa...

Jaja... Jag ska betala

Anonym sa...

Jag vet snygging;-)