2009-01-12

Hur svårt kan det va?

Telefonen ringer en kvinna vill prata med studievägledaren på komvux. Jag meddelar vänligt att hon finns på plats i morgon och eftersom vi har kvällsöppet kan hon komma mellan 16.30-18.30. Jag försäkrar mig om att hon har förstått tiden och jo det har hon.

Efter 15 minuter står kvinnan i dörren och vill prata med en vägledare på komvux. Jag frågar om det inte var henne jag nyss pratat med i telefonen och mycket riktigt är det samma kvinna. Jag meddelar åter att vägledaren är på plats i morgon och att vi gjort upp om den tiden. Det hon behöver hjälp med ligger långt utanför mitt kompetensområde.

Du kan ju hjälpa mig ändå får jag till svar.

Vilken del i samtalet var det hon inte förstod?

Hon vet inte vem hon pratar med.

Hon kommer tillbaka i morgon kl 16.30

5 kommentarer:

Anonym sa...

*Fniss*
Från min tid då jag även satt i Kundtjänst här så känner man igen detta syndrom... Vad är problemet? Vad är det man inte förstår??

Miakommunanställd

Flunkbuster sa...

Lite som de kunder jag får på halsen ibland.
Jag vill in till dem för att åtgärda deras fel gärna under samma dag, kunden meddelar mej då att de är hemma efter 1930, så då är jag välkommen! Morsning!

sofie sa...

Har du haft besök av grannen min nedanför?hon skulle säkert kunna göra en sån sak.:-)

Monica sa...

måndags trög kanske?

Pangbruden sa...

Garanterat din granne Sofie:-)