2009-01-21

Förundrad igen

Vad hände? Vart tog tiden vägen? Det var ju som igår hon studsade iväg första skoldagen med toffsar och glugg i tänderna. Jag vet ni har hört ramsan förr men jag är lika förundrad varje gång vi tar ett steg framåt mot vuxenvärlden.

I kväll ska vi fylla i ansökningsblanketten till gymnasieskolan. Nu är det bara en termin kvar innan grundskolan är slut och gymnasiet tar över. Båda mina lintottar som satt i en hög med sin mamma kommer att gå på gymnasiet.

Jag har så mycket kvar jag vill göra med dom, saker som dom inte längre har lust till. Jag skulle vilja gå på Legoland igen, ta en ny tripp till Eurodisney, grilla lite mer korv och åka skridskor på isen bakom skolan.

Men jag måste släppa taget, dom vill inte längre, dom börjar växa upp och har andra intressen. Dom måste sakta men säkert få börja leva sina liv utan mig, gummibandet måste tänjas ytterligare.

Fasst... det är ju så att.. när jag tänker efter..så..

Än så länge finns det ju grejor som man kan göra med sin mamma och jag ligger i som en liten iller för att marknadsföra dom:-)

Nu enhetsträff... långa dagar här..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag försöker locka Lollo med Mallis, England, språkresor - you name it! Men när hon hörde att vi planerar att åka till Legoland med Hanna blev hon eld och lågor. Dit vill hon följa med:-)

Anonym sa...

Jag vet hur det känns, dina ord kunde varit mina...Jag brukar också säga nåt om "var tog min lilla bebis vägen, det var ju bara igår som...bla bla" och så låter man som den gamla tant man inte anser sig vara.

Anonym sa...

Tant?? Du är ju en eskortflicka:-) Vi har fått brev minsann från Transportstyrelsen:-)

Bitte.. Jag ska försöka:-)

Daniel sa...

Ett dilemma som de flesta föräldrar råkar utför!
Men fin kontakt kommer du ju alltid att ha med barnen! :)

Anonym sa...

I augusti förra året, när jag fyllde 40 åkte vi hela högen till Grekland och vi pratade om att vi tror att det kommer att ta många år innan vi kommer att kunna samla alla igen för en sån resa.Jag började böla och det fick jag även mina kids att göra.Allt har förändrats dom har flickvänner,pojkvänner och barn så det är svårt att få till en längre gemensam resa.
Man har dom bara till låns fast som jag säger till dom att jag vill äga dom hehe!!
Kram min vän lena.

Pangbruden sa...

Lena.. det bara är så.. På gott och ont..kram