2009-01-10

Lång lista

I brist på underhållning, ids inte körslaget så kör vi en liten lista. Den passar mig bättre i ålder och är snodd hos Bitte.

Hoppas alla avslöjanden kan vara er till belåtenhet, åtminstone roa för en stund ty här kommer den bistra sanningen om Eders Pangbrud:

1. Hur gammal är du om fem år? Då ska jag fylla 49 om ett par dagar

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Kära herr KP

3. Hur lång är du? 170 cm ö.h

4. Vilken är den senaste filmen du sett? The Tuxedo på nyårsdagen, skrattade mig tårögd:-) Jag vet, taskig humor...

5. Vem ringde du senast? Malte om samåkning i morgon

6. Vem ringde dig senast? Min kompis Skomakaren för att önska trevlig helg.

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa! Jag är en pratkvarn av Guds nåde :-) Snodd av Bitte men lika sann hos mig:-)

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda Gudskelov för jag gillar min styvfar bättre...

9. När såg du senast din mamma? 13 december när vi åt julbord, De firar alltid jul i Budapest.

10. Vilken ögonfärg har du? Gröna

11. När vaknade du i dag? 09.20, blev sent i natt..

12. Vilken är din favoritjulsång? O helga natt och Julen är här.

13. Vilken är din favoritplats? Trivs i fjällvärlden jag:-)

14. Vilken plats föredrar du minst? Gynekologstolen. Där är jag som Bitte igen:-)

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? I Dyltabruk

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Skrämde mig? Ha! Dom försökte att skrämma mig med några Täffsor men jag var tuffare än så:-)

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Tuxedo och en grej som KP gjorde igår men den är definitivt cencurbelagd:-)

18. Hur stor är din säng? 180 cm som jag delar med KP åtminstone varannan vecka och Moroten när han kan..

19. Har du stationär eller bärbar dator? Både och finns i huset jag använder den stionära på kontoret mest.

20. Sover du med eller utan kläder på dig? Pyjamas och raggsockor.. Sorry KP vill du ha en kvinna med negligé får du byta.

21. Hur många kuddar har du i sängen? 4 men anväder bara en när jag sover

23. Vilka städer har du bott i? Städer? Kristinehamn och Örebro sen har jag bott i massa samhällen också..

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor ute, strumpor inne och barfota på sommaren.

25. Är du social? Ja väldigt.. men jag har mycket större integritet än vad folk tror när de träffar mig. Mycket större!

26. Vilken är din favoritglass? Tja äter jag glass någon gång vill jag att den ska vara "ren" Enkel vanilj eller jordgubb.

27. Vilken är din favoritefterrätt? Pajer med mycket vaniljsås eller Creme Brúle

28. Tycker du om kinamat? Bara friterat

29. Tycker du om kaffe? Ja med massa mjölk (Du och jag Bitte:-) Drack Latte innan det ens var uppfunnet..

30. Vad dricker du till frukost? Kaffe. Fast först ett glas vatten. Det här börjar bli löjligt Bitte.. det gör ju jag med:-)

31. Sover du på någon särskild sida? Helst den högra. Bitte för tusan.. är du jag?

32. Kan du spela poker? Ja men är ingen kortspelare.

33. Tycker du om att mysa/kela? Absolut! Är väldigt kelig med KP och alla barnen.. katten däremot får andra gosa med

34. Är du en beroende människa? Det är jag nog, har lätt att fastna men har järnvilja nog att avstå eller sluta.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp. Finns det fler kanske där ute? 13 januari? Lämna ett avtryck isåfall.

36. Vill du ha barn? Har två och en bonus som jag är mycket nöjda med.

37. Kan du några andra språk än svenska? Norska, engelska, lite spanska och tyska och av någon märklig anledning gör jag mig även förstådd på franska???

38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja faktiskt, då var jag inte så pigg direkt..

39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet helt klart för där räcker det med att vada lite, är inget vattendjur.

40. Vad spenderar du helst pengar på? Skytte och kläder måste jag väl erkänna, fast jag har aldrig något att sätta på mig:-)

41. Äger du dyrbara smycken? Tja ett par riktigt tunga guldarmband som jag aldrig använder, föredrar "juggel".

42. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Det vet väl alla som läser här:-)

43. Kan du rulla med tungan? Rulla med tungan?? Vad fan är det för fråga?

44. Vem är den roligaste människan du känner? Bästaste vännen är en störtskön tjej med massa härlig vild humor i min smak. Kvick som..:-)

45. Sover du med gosedjur? Nej verkligen inte

46. Vad har du för ringsignal? Musik, just nu nåt med David Guetta.. den har hängt med ett tag.

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej tyvärr:-(

49. Flirtar du mycket? Jämt med allt och alla både kvinnor och män. Jag är flirtarnas flirtare men alltid med glimten i ögat. KP har vant sig, han vet att jag bara är seriös med honom.

50. Kan du byta olja på bilen? Det är väl det man har män till eller?

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Allt för många gånger.. en gång i Norge fick jag t o m välja om jag hellre ville ha 11 dagar i ett norskt fängelse. Det blev en dyr historia. :-)

52. Vilken var den senaste boken du läste? Rotweilern av Ruth Rendell, en riktigt bra thriller.

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

55. Dansar du i bilen? Skriksjunger för det mesta!

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inventering av ammo och priser i klubbstugan, den är renskriven.

58. När var du i kyrkan senast? Lilla Tass julavslutning.

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Vi hade ene kul svensklärare som brukade ha lederhosen på sig. Han hette Danielsson och tyvärr hade jag inte vett att uppskatta honom då.

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Tre veckor i Europa med mina föräldrar som 15 åring. Stor tält:-) Gillar camoingliv men föredrar numera husvagn eller stuga. Vi tältar dock ibland för resten av familjen gillar det... Märkliga typer jag lever med:-)

Nu kan ni kopiera och roa er med en lista i händelse av tillfällig bloggtorka.

Fin söndag alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en lång lista!!
Många av dina svar kunde jag ha skrivit:)Vid ett senare tillfälle så gör nog jag oxå den:)
Kram/lena.

Anonym sa...

Läge att byta namn på din blogg eller? Förslagvis till "Härmis"!
;-)