2009-01-05

Bal.. jag? Knappast::-)

En del människor roar sig med att gå på bal på trettondagsafton eller på andra mer eller mindre större tillställningar.

Själv roar jag mig med att ta fram varma kläder, ammo och annat inför morgondagen. Trettondagsskjtning i Enköping. En tävling där alla skjuter mot alla och jag lovar, många gånger har jag funderat på vad fasen jag gör där:-)

Man går upp kl 06.00 och far iväg 20 mil, kallt och j-ligt och snöyra. Till på köpet så betalar man en massa pengar bara för att konstatera att man inte har en susning till chans.

Inte kan man gå på bal i kväll heller..

:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag som funderade vad det är med trettondagen ... fick nu i alla fall lite tipps.
Ha det gott / ela

Anonym sa...

Du ska skjuta mot ditt resultat som du hade förra året. Det gör jag.

Anonym sa...

Vad hjälper det..:-)

Anonym sa...

"Vad ar val en bal pa slottet.." som Askungen brukar saga varje jul. I vart fall om man jamfor med en faltskjutning!!!