2009-01-24

Lovsångernas lovsång

Här brister jag ut i lovsångernas lovsång. Min aria är så stark att den når ända ner till Hjälmarens strand.

Jag har inte något litet dammigt stopp i vattenlåset inte. Nej här pratar vi värstingstoppet Allan. Halva köket har lagt sig fint i någon krök under golvet. Jajamensan ska det vara stopp i avloppet så ska det vara rejält.

Ni behöver inte oroa er för kaustiksoda, mitt stopp skulle bara skratta åt något så banalt som lite kemikalier och glufsa i sig det med. Nej hit kommer stora rensmaskinen på måndag rejäla doningar ska det vara när man ändå är igång.

Nämnde jag förresten att jag måste köpa nytt vattenlås också. Det finns med i en av mina arior.

Sen jublar jag litegrann över att unga fröken nippertippa åkte ur Let´s Dance igår för tjejen är inte smidigare än en gravid pansarvagn när hon dansar. Jag tror hon blev snopen att inte så många röstade på henne, hennes tro på sin egna popularitet kanske fick sig en knäpp. Om jag vore hennes mamma skulle jag be henne att lägga ner nu, innan hon far illa. Hon är en ung människa, nästan ett barn, som exploateras hårt, inte pga talang utan pga en blogg. Hon tillåts även delta i debatter med den unges naivitet men hon kan därigenom få mycket stryk och hon har rätt att växa upp utan dom ärren. Allt är inte pengar.

Jag jublar även över nattens äventyr. Ensam i soffan. Lever man med en knakelibrakare så sover man på soffan, även om det är mysfredag.

Idag stundar släktkalas hos faster M. Hoppas ni med får en fin dag i snöyran.

Nu ska jag sjunga lite till

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som det kommer att bli ett dyrt stopp det där.Nog tror jag att hon blev lite btuten av att åka ut,trodde nog att hon hade mer stöd från sina fans/läsare.
Ja,lovsång brukar det bli lite då och då här med hehe!!
Ha det så mysigt på släktkalaset!!
Kram min vän!

Anonym sa...

Nej då .. KP kan fixa genom sitt jobb tack o lov för det

Anonym sa...

Jaaa, det mesta brukar lösa sig av sig själv.......... fast ibland (dvs. oftast) får man hjälp av en vänlig hand.

Malte sa...

värsingstoppet Allan är han släkt med jätteproppen Orvar?

Anonym sa...

Malte På mödernet tror jag..