2009-01-03

Lugn och ro.. my ass!

Jag hade en plan när jag gick och lade mig igår kväll. En plan om en lång sovmorgon. Att kunna njuta sin nattsömn i lugn och ro. Ingen snarkare i rummet brevid, ingen snarkare i rummet ovanför och absolut ingen snarkare i sängen.

Tidigt i morse sprack den planen med råge när en grannj-l drog igång en motorsåg! Finns det ingen anständighet kvar i det här landet? Inte nog med det. Lagom till att jag gett upp, vaknat och klivit upp ur sängen ja då var f-nskapet klar och slutade.

Så här sitter jag nu.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du saknar oss, "våra" snarkningar, våra diskussioner, och hur mysigt "vi" hade det i soffan ihop. Så det så! Lugn och ro kan du få på hemmet:-)

Pangbruden sa...

Klart jag gör.. vi satt ju så nära..åtminstone på nyårsnatten:-)

Monica sa...

synd ...
Själv sov jag till 12,30 ;o

sofie sa...

Stackare kan inte tänka mig nåt värre uppvaknade.Hoppas du får en trevlig kväll.

LJ Media sa...

Du får väl ge igen lite. Typ med att ta fram snöslungan när grannen har släckt för natten:-)
God fortsättning förresten!

Anonym sa...

inget roligt uppvaknande förstår jag.....Kanske hämnas genom att träna skytte mot deras fönster eller nåt ;)

själv vaknade jag av en max som ville kura och det kändes ju snäppet bättre än en motorsåg :) Fast sen fick jag ryggskott så det blir ett kort datorbesök nu innan jag stånkande återgår till ryggläge

Pangbruden sa...

Aj aj du får krya på dig Mattias

Anonym sa...

Rakade en gang ut for dylika uppvaknanden nar jag jobbade i Boden for lange sedan. Efter att ha vaknat en rad lor- och sondagmorgnar mellan 0700 och 0800 till ljudet av sag och hammare sa ruvade jag pa hamnd.. Den kom i form av installation av en lysramp i betongtaket, vilken tlldrog sig en vardagskvall runt 23.30. Da tog jag fram slagborrmaskinen med betongborr och med ca 30 min mellanrum sa borrade jag om det nu var 6 eller 8 hal. Djupa hal som tog ratt lang tid per styck. Runt 01.00 borjade grannen dunka i golvet men jag fortsatte glatt tills alla skruvarna var i. JAG var ju ledig nasta dag och sedan var det sluthamrat i vaningen ovanfor!