2009-01-04

Maginfluensa? Inte om jag får bestämma!

Våga vägra vinterkräksjuka säger jag. Själv äter jag minst 10 vitpepparkorn varje dag i förebyggande syfte. Stundom petar jag i kidsen också. Dom suckar djupt åt mig men sväljer för det mesta lydigt.

Det räcker att jag hör ordet maginfluensa eller liknande för att jag ska börja må illa och kallsvettas. Jag får omedelbart en attack av psykisk vinterkräksjuka. In i skafferiet med nosen och fram med vitpepparkornen, ett par korn ner i magen och allt lugnar sig.

Om det är så nyttigt att äta alla dessa vitpepparkorn har jag ingen aning om och ärligt, det blåser jag i.

För det menar jag.

Hellre magsår än maginfluensa!

5 kommentarer:

Monica sa...

håller med!!! hoppas det snart är över nu !!!

Anonym sa...

Det är så hemskt när man åker på spysjukan!!!
Men jag håller inte med min käre vän över att hellre ha magsår.
Jag har haft det 2 gånger och gjort gastroskopi ett flertal gånger säger bara HJÄLP!!
VILKET HELVETE!!!
Till råga på allt så har jag bråck på magmun, YES vilken tur man har i livet:)
Nog svammlat om min katastrof mage:)
SV:Jag vågar inte offentligt gå ut med vad jag tycker om allt som sker där nere i mellanöstern, för det är så laddat.
Fick tag i våra vänner som bor i Telaviv och det är mycket mera som sker än vad som någonsin kommer ut till övriga världen.
Sov gott min vän, kram lena.

Anonym sa...

Hej Snygging!!
I´m back!!

Vi är lika där också....... I hate spyor!!!!

Vi hade åkt upp till stugan när det slog till mina flunsasjuka "barn". Ibland ska man ha tur!

KRAM på dig

Miasomjobbarhalvdag

Anonym sa...

Läste någonstans att noggrann handhygien kan minska risken för vinterkräk och andra magsjukor. Undrar varför det alltid blir epidemier. Det är ju ganska enkelt att tvätta händerna. På en offentlig toalett är det mest kolibakterier på dörrhandtaget, inte runt toaletten. Tvål och vatten sen lite handsprit i kristider är inte så svårt. Tror mer på det än vitpeppar faktiskt, även om pepparn har placeboeffekt. =)

Pangbruden sa...

Eftersom jag aldrig skulle gå på en offentlig toalett så håller jag mig tryggt till mina vitpepparkorn.