2009-01-15

Favvisar

Jag har fått en favoritelev. När man arbetar i skolvärlden får man lätt det. Man behandlar alla lika, det är man skyldig till men vissa gillar man lite extra.

Min favorit just nu är en ung gosse, ständigt klädd i huva och med en colaburk i näven. I näsan hänger en stor, kraftig ring och ögonbrynen är fullpiercade. Halsen är täckt av tatueringar. Han är så gullig och blyg och kommer redigt på alla lektioner hur tidigt de än startar. Mitt modershjärta vaknar varje gång han kommer in til mig med en fråga.

Nej mitt Fjun ser inte ut så men man måste alltid se människan bakom masken och även om den här unge mannen har ett utseende bara en mor kan älska så är han en adonis när det kommer till personlighet.

Jag har alltid haft bra kontakt med de lite "besvärligare" de lite tuffare och kantigare eleverna. Redan när jag jobbade som studievägledare på ett högstadium var det så. Många som tillsynes verkar tuffa och hårda är egentligen det motsatta. Det gäller bara att se dom och nå in till deras inre.

Nog om det, back to buissness

:-)

5 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Ditt andra namn är Malla.. Mitt andra namn är Pangisen..

Hur ska man kunna motstå att skrapa dessa "måndagsex på ytan"?

Du är bara bäst!

Pok

Mallaheltslut?bralla

Anonym sa...

du är rätt bäst du med.-) POK

Anonym sa...

Åhhh, jag känner igen!
Det var det värsta med att sluta på Exp... högstadieeleverna. OFta så var det dom som behövde vuxenkontakt, dom lite "annorlunda" barnen, som kom och hängde... hellre hos mig än kuratorn... det tycktae jag var lite tragiskt... men men..
GO, du är bäst!! Näst mig!!

Miasomärsåödmjuk

✿Ewa sa...

Åh så go du är, så glad jag blir. Det är så självklart för mig att se inunder fasader. Men jag vet att det inte är så för endel andra.

Kramar till dig!

Monica sa...

Jag har också mina favoriter ;)