2009-01-08

Kampen mot kräket..

Klockan 15.00 slog det till. Rejält. Riktiga magsmärtor, nästan krampliknande. I min evinnerliga skräck för magsjuka så fick jag omedelbart psykisk vinterkräksjuka.

Men skam den som ger sig. Väl hemma har jag knaprat vitpepparkorn, lagat mat (med ordentligt rengjorda händer) tvättat och städat som en dåre. Allt för att förtränga det magonda och tvinga eventuell magsjuka all världens väg.

Jag har inte lyckats, har oerhört ont än men jag ger inte upp. Vägrar magsjuka tills den bryter ut och jag de facto ligger där och vomerar.

I morgon är det fredag och det enda som ska få mig att kräkas då är möjligen om KP raringen har gett mig en allt för stark Irish!

Go away!

8 kommentarer:

Monica sa...

å herregud håppas min gud du klarar dig!!!!!!!!

Anonym sa...

Har går en slags magsjuka som "bara"ger en hemsk magkramp. Har själv dragits med den i flera dagar. Inga kräkningar gudskelov, så jag hoppas (?) att du fått samma...

Anonym sa...

Det hoppas jag med Bite.. Kramp kan man ha (man har väl fött barn) men att kräkas... rys..

✿Ewa sa...

Åh Man kan alltså slippa kräkas genom viljestyrka, du är min idol pangis!

Ska tänka på dig om/när det är dax här.
*Kramar*

Anonym sa...

Trodde inte det smittade genom bloggar hälsar en skamsen Max! Hoppas pepparkornen gör underverk som för mig hittills!

Anonym sa...

Lilla gubben Max är nog oskyldig.. troligen är det alla dessa elever som startat i dagarna:-)

Ewa.. jag tror på viljestyrka ja:-) Tankens kraft..sen om det hjälper vet jag inte.. men jag vägrar!:-)

Malte sa...

bli frisk till helgen!

sofie sa...

Håller tummen på att det inte är vinter kräk sjukan.Krya hälsning kramar till dig.