2009-01-15

Torsdagslunch

Jag kanske skulle förvandla min Pangisblogg till en matblogg och komma med i matbloggsnomineringen? Vad tror ni om det? Nu har jag ju outat min köttfärssås så ett inlägg till i samma anda kan inte vara helt galet.

Idag invigde vi vårt nya HR-programs lunchrestaurang. När jag arbetade i Kumla var jag stammis på HR restaurangen (Hotel- och restaurangprogrammet). Nu ämnar jag bli stammis på torsdagar här i Hallsberg. Deras privata lilla granskningsnämnd.

Dagens lunchintag såg ut så här:

Mozarellaost inlindad i lite parmaskinka, lätt stekt och serverad på en bädd av grönsaker med en aning honungsglace.

Laxpudding med skirat smör. En äkta hemlagad laxpudding som innehöll mer lax än halva Vätterns bestånd.

Efter det hade vi fått nog och avslutade med en kopp kaffe, det fanns annars chokladcheesecake och lite annat smått och gått att välja på till dessert.

Bäst av allt.

Priset!

86 spänn för hela kalaset med bordsservering.

Det ni:-)

3 kommentarer:

Monica sa...

låter kanon gott!!

Lotta sa...

varför lunch i Kumla när jag kan komma till Hallsberg och äta lyxmat!!???

Anonym sa...

Tja why not men då på en torsdag