2008-11-13

Veckans matsedel

Lyssnade på P3 i bilen i morse och där intervjuades den hemlige kocken. Den journalist som skrivit en bok om alla tillsatser i maten vi stoppar i oss. Hur lurade vi blir.

Man blev inte hungrig direkt.

Jag borde skriva ett långt inlägg om detta. I alla år har jag noggrant läst innehållsförteckningar dels pga att jag själv är allergisk men framför allt för att Fjunet varit så illa matallergisk att det varit förenat med livsfara om han fått i sig något olämplig. I normala fall är vi noggranna med matlagningen hemmavid, vi är tvungna helt enkelt och gourmeten i mig vill gärna ha god mat.

Samtidigt tänker jag att hur ska jag hinna slakta och stycka grisen, plocka hönan och mjölka kon så jag kan kärna smöret?

Den här veckan har jag rest hemifrån vid 07.00 på morgonen och inte varit hemma igen förräns runt 19.30.

Sådana veckor tackar jag Gud för Billys panpizza, hotdogs och Kungsörnens färdiga pannkakor.

5 kommentarer:

sofie sa...

God morgon.Det var tuffa arbetsdagar hoppas allt är bra med dig.Kram

Pangbruden sa...

Jotack..det är det jag gillar mitt jobb och vet att jag har sådan här veckor ibland.. varvat med veckor som är riktigt behagliga:-)

Anonym sa...

FÄRDIGA PANNKAKOR???????

*hostar*
VAD innehåller dom??

Miasomtyckerdetverkaräckligt

Anonym sa...

mia i don´t care och äter dom inte men kidsen måste ha i sig ngt blodsockerhöjande.. jag jobbar!

Anonym sa...

Förstår att du tar det första du ser i matväg när du sliter så...
Jag har gått upp en hel del efter att varit ute på vägarna och stannat vid första haket.
Inte så nyttigt med gott!!
Kram lena.