2008-11-19

Doktorn igen

Under hela veckan har jag inte varit hemma en kväll förräns runt 20.00. Nu börjar det bli slitsamt. Jag kommer att förtjäna mina fyra dagar i Engelsk frihet.

Tid hos doktorn fick jag ikväll och tack o lov är det inga större eller akuta problem med örat. Inga som kräver penicillin iallfall. Jag är ingen älskare av alkohol blandat med penicillin och när jag har semester i pubarnas förlovade land vill jag nog att en och annan pint ska slinka ner obehindrat.

Jag har däremot en knöl på lymfkörteln under örat, det är den som besvärar mig. Jag har även fått nya droppar en aning starkare igen. Vad lymfkörtelknölen beror på ville han ej säga, kan vara från tänderna likväl som något annat. Jag ska avvakta i ca en månads tid och därefter höra av mig.

Inget ska dock kännas när jag flyger försäkrade den gode doktorn och jag får hoppas han håller sitt löfte.

Det är ju en Pangbrud han har att göra med:-)

Nu måste jag in i duschen innan aftonens övnngar startar. Det är ju Onsdag.

= TV kväll! :-)

4 kommentarer:

Monica sa...

det får vi hoppas du ska njuta nu inte ha pangondt!!

Anonym sa...

Eftersom det är Onsdag gissar jag att du är på besök hos ännu en doktor ikväll då! McDreamy eller vem du nu föredrar :)

Anonym sa...

Jajamensan Mattias.. Mc Dreamy är min favvisläkare.. :-)

Monica sa...

Jepp pangis saknade dig vänta du bara så kommer jag o malla en lördag morgon eller vi träffas halvvägs;)
synd att det är sånn skitväder nu bara ...