2008-11-06

Surgubbe

Chefen för servicecentralen här är en riktig surkart:-) Tjock och högröd i ansiktet levererar han de mest osmakliga kommentarer till allt och alla. Även till sin egen personal.

Kollegan ligger hemma i influensa, idag kom det nya kontorsmöbler till henne. Surkarten flög på mig och undrade varför inte jag hade talat om för honom att hon var sjuk.

Varför ska jag göra det, svarade jag med kall röst. Hur ska jag veta att du vill veta om hon är sjuk eller inte? Tydligen visste hon om att möblerna skulle komma den här veckan men jag visste det inte, jag är knappast någon barnvakt på det här bygget. Jag har ett jobb att sköta.

Surkarten backade för mig, jag är för kall och blir aldrig rädd för dumma kommentarer. Otrevliga surkartar har en tendens att endast flyga på de som blir rädda för dom. Likt vargar som vädrar lammkött.

Men se, sånt biter icke på eders Pangbrud:-)

3 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Bra där!

Pok

Mallavägrarpratmeddumskallarbralla

Anonym sa...

Du och jag, Pangis!!

Som du säger... vi är så lika!

MiaochPangisforever

✿Ewa sa...

Bra rutet!