2008-11-12

Jag reagerar...

Här får folk gå från hus och hem pga finanskrisen, många blir arbetslösa eller är varslade, vissa har knappt mat för dagen längre. Oron är garanterat stor hos flertalet. Sömnlösa nätter och magsår väntar i stället för trevligt julfirande.

Att då läsa att VD´n för Nordea får 150 mkr i pension vid 56 för att avtalet hade speciella omständigheter gör mig rent utav bedrövad. Jag blir less helt enkelt.

Var finns ansvaret? Etiken moralen och medkännandet?

Nej idet här landet ska du vara frisk, rik och välutbildad annars kan du emigrera.

Tydligen.

Ännu en surdag väntar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sådan är kapitalismen otack är den armes lön.

Pangbruden sa...

sant sant

sofie sa...

Jag håller med,ja jag är en sort rematiker men jag har inte den som direkt biter sig in i lederna fast i bland funderar jag.Kram

Monica sa...

ja det är fruktansvärt,, fortjöner folket dessa pensioner??