2008-11-13

Min sångfågel


Eftersom jag kom hem i anständig tid idag serverades familjen ordentlig mat.

Så ni inte tror jag föder upp teensen på rubbish. Åtminstone inte varje dag:-)

Benfria, grillade kotletter med potatisgratäng och tvångsintag av grönsaker.

Allt nedsköljt med en flaska julmust. Ja vaddå.. liite (läs med närkings i) obstinat får man väl vara. I morgon far ju alla barnen till sina andra föräldrar.

Dottern kunde nästan inte bärga sig när hon kom hem. Innan hon kommit innanför dörren hörde jag henne jubla och ropa på mig. En lycklig 15 åring har blivit uttagen att sjunga solo på flickkörens Englandsturné. Borgmästare och ambassadörer tillsammans med lokala studenter finns i de olika publikerna. Dom uppträder på skolor och i kyrkor och avslutar med luciakonsert i katedralen i Liverpool.. (om jag inte minns fel) Hur som helst, jag förstår hennes jubel t o m för mig blir tanken hisnande.

Och.

Hon fick några pluspoäng.

Viktiga pluspoäng.

Vi hade utvecklingssamtal igår.

:-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Shit va jag blir stolt!!!! Över DIN tjej. Åhhhhh va kul. Jag hoppas så att mina tjejer kommer syssla med sång o musik!!!

Stor kram.

Pangbruden sa...

Tack..m,an liksom blir det även om det "bara" är skolans flickkör.. man blir så glad:-) Dina tjejr ahr ju alla förutsättningar!! Kram

Monica sa...

men gud va kul !
Jag skulle varit så mallig om det var min dotter;)
GRATTIS GRATTIs till dottern!

sofie sa...

Jätte roligt,vad du ska vara stolt nu.Önskar tjejen ett jätte stort grattis.Kram

Anonym sa...

Grattis och Hurra till din sångfågel!

Anonym sa...

Jag vet hur det känns när ens barn har talang som dom får uppvisa:)
Man är så...Stolt.
Vad roligt för henne:)
Kan tänka mig att en liten tår kommer från modern av glädje.
Ha det fint vännen ,kram lena.

Pangbruden sa...

Nej men modern kommer att skvala lite på konserten i Nicolaikyrkan..