2008-11-10

Jag rekomenderar

Ibland surfar jag runt på andra bloggar, många bra men de flesta ganska kassa. Det märkliga är att de mest kända dvs de stora bloggarna är de som är sämst, tämligen innehållslösa och ointressanta.

Ibland dock springer man på ett guldkorn och det har jag nyss gjort och tänker rekomendera. Lotta Grays blogg Vimmelmamman

Lotta är från Öret, närmare bestämt Fjugesta där jag jobbat många år. Jag känner henne inte men jag känner med henne. En kvinna mitt i Stockholmsvimlet, party karriär, lyckligt gift och småbarnsmamma och vips så slås fötterna undan och livet ändrar sig totalt. Hon diagnositseras med tjocktarmscancer som spridit sig till levern. Jag är ingen älskare av överlevnadsbloggar eller kändisbloggar men Lotta skriver dels med rå humor kring sin sjukdom men även med insikt och allvar. Hon har ett bra språk, journalist som hon är och lämnar ut sig, utan att bli utelämnande. Det är en viss distinkt skillnad där.

Jag känner mig lyckligt lottad, örat till trots.

8 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Här är en till som föjer Vimmelmamman... Tycker också om hennes sätt att skriva!

Pok

Malladenbästadagentilldigbralla

Pangbruden sa...

Jag är inte förvånad min vän:-) Ha det bäst du med

Anonym sa...

Ja hon vann ju tydligen tävlingen som Mix megapol hade och det verkar vara välförtjänt. Har inte läst hennes blogg så mycket ännu men har lagt den bland favoriterna.

Håller med om att de största bloggarna som t ex Linda Rosings oftast är helt värdelösa.

Hoppas helgen var bra!

Pangbruden sa...

Mattias.. Den var kalas för jag sköt jättebra:-)

Anonym sa...

Jag brukar titta in till Lotta ibland och jag tycker hon är en stark person.
Ha, det fint, kram lena.

Monica sa...

jag brukar läsa hennes blogg

Pangbruden sa...

ALLA MINA BLOGGISAR ÄR VETTIGA PERSONER:-)

Anonym sa...

Hej pangbrud och tack för du skriver om mig på din blogg. I helgen ska jag hem till Fjugesta och sedan kalas i Öret.
Stor kram Lotta/vimmelmamman