2008-11-05

Pangispolitik idag igen:-)

Man kan säga vad man vill om John Mc Caine men han är i allafall en god förlorare. Han gjorde en mycket snygg sorti i natt när han gav sitt stöd till Obama och meddelade sina väljare att Obama är en mycket skicklig politiker. Ibland kan man misstänka att det är spel för galleriet men den här gången tror jag det fanns ett uns ärlighet i det. Mc Caine är, vad jag förstår, en bra människa, och en bra människa gör en värdig sorti.

F.ö gläds jag åt att USA äntligen fått en färgad President som därtill inte har en massa krig eller hämndbegär i kroppen. Kanske vi får se ett slut på det pinsamma Irakkriget nu. Ett krig som definitivt kostat mer än det smakat. Kanske även Obamas vinst i natt sätter fart på börserna så vi ser början på slutet på den finansiella kris som råder i världen.

Dagens fundering gäller dock vårt land, så många varslade och med en regering som försämrat arbetslöshetsvillkoren å det grövsta. Jobblinjen vad hände med den? Ska de uppsagda Volvoarbetarna i Luleå tvingas söka busschaufförsjobb i Malmö nu? Veckopendla eller? Nej just det hur ska dom kunna göra det, dom har ju ingen utbildning. Ni förstår en annan sak som försämrades rejält med nuvarande regeringen är möjligheten att studera som vuxen. Man ville åt fuskarna men det slog även hårt på hederligt arbetande folk. Människor som faktiskt vill. Ja jag trampar säkert en och annan på tårna nu men det struntar jag i, verkligheten kommer ikapp oss alla, ibland även för regeringar.

Dagens surpangis har talat:-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig på alla plan!

Ha en bra dag!
Ewa

sofie sa...

Jag håller oxå med dig på allting du har skrivit.Kram på dig.

Anonym sa...

Du har huvudet på skaft du vännen:)
Finns mycket att skriva om det där, och visst man blir nog inte omtyckt av alla när man är pang på:)Men jag har slutat att bry mig vad alla tycker om mig för längesen, har lixom inte ork till det hehe:)
Ha det bäst vännen, kram lena.

Majsanochmalla sa...

Visst Var McCains tal snyggt! Jag blev helt överraskad, glad, varm i hjärtat... Så snyggt jobbat!

Jag grinade i morse... Jag tycker det är en historisk händelse.. Det är fan bara 40-år sedan färgade fick samma rättigheter, som de vita i det "stora landet i väster"..

Som vanligt är du så klok, så jag behöver inte säga så mycket ... Bara Go girl go!

Pok

Mallahördeattduintekan28-29novbralla.. Dumma pangarböna! ;-)

Pangbruden sa...

Dumma ni som inte tar ett annat datum..men säg..vilekn helg kan jag:-)

kram alla!

Monica sa...

du har redan sagt allt ,

Anonym sa...

Håller med dig helt om Obama och även om McCains tal!