2008-11-06

Born in the USA?

Dottern, snart 15, har i ett raseriutbrott (läs hormonutbrott) slagit till sin Laptop så hårt att hårddisken rent fysiskt har kraschat. Eller så har hon helt enkelt kastat den i golvet, det framgår inte riktigt.

Men.

Själv är hon oskyldig och går fri för ni förstår det är vårt fel, hennes far och mitt. Vi hade ju inte talat om för henne att den kunde gå sönder om man klippte till den.

Undrar just om man måste börja med försäkringar och instruktioner modell USA därhemma.

:-)

13 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Hade hon läst min blogg häromdagen så hade hon vetat om att man inte kan sparka och slå på en dator utan att den går sönder :-)
Fick för en timme sedan min nya dator (istället för den dator jag sparkade sönder med mina stålhätteförsedda 47:or häromdagen)och den funkar utmärkt.
Det är en HP.

Pangbruden sa...

Det kanske var det hon gjorde:-)

Majsanochmalla sa...

Hahha... Såg ingenting till ungjärpen... Men när hormonerna sprutat som värst har jag kastat datorer, stampat på skrivare.. Och nästan ordnat bål på skiten.. Tror et kallas teknikstress? ;-)

Pok

Mallakanbliskogstokigpåteknikskitbralla

Anonym sa...

Jag vet inte vad vi har gjort för fel men jag och min syster har lämnat väldigt många leksaker efter oss. Men varken mina barn eller hennes lämnar en hel pryl efter sig.

Monica sa...

hoppsan ;o va håller du och KP på med??'
jagbaundrar??

Evelina sa...

ojoj, mina föräldrar är nog glada att jag aldrig fick några utbrott eller var speciellt besvärlig. Det ganska komiskt att det är erat fel att den gick sönder, verkligen som usa, hehe

Anonym sa...

Tycker att det låter som här hemma:)Samma gnat varje dag:)
Ha det gott, kram lena.

✿Ewa sa...

Ja men så skönt det måste vara att vara i det stadiet då allt är föräldrarnas fel! Man får utlopp för all ilska direkt...

Svettigt att vara tonårsförälder emellanåt!

Kram

sofie sa...

Känner faktiskt igen mig håller på att bli tokig på min dator.Undrar i bland om jag ska slänga fanstyget i golvet och få ut en ny på hemförsäkringen:-).Men mitt samvete säger nej så då är det bara att bita i hop och stå ut när den jäklas med mig.

Anonym sa...

OJOJ, hormonerna sprutar hos fler än mig tror jag ;) Ja, det var fan inte lätt o va tonåring minns jag, o jag kan bara inbilla mig hur det var för mina föräldrar. USCH... stackars dom! Dessutom kan man ju liksom inte rå över hur man känner när man är mitt i det...

Kämpa på goda mor!!! :)

KRAMAR

Anonym sa...

Ja hon är rolig hon..dottern min:-)

Anonym sa...

snart 15? mamma vet du hur gammal jag är elr?

Pangbruden sa...

sorry älskling