2008-11-02

Ord och inga visor!

Göran Hägglund från kd börjar mer och mer framstå som en fanatiker tycker jag. Jag är ledsen om jag nu trampar någon på tårna men hans senaste uttalande om att ta ifrån kyrkan vigselrätten om dom fortsätter att viga homosexuella skrämmer mig. Han har även varit väldigt snabb med att stoppa adoptioner från Vietnam utan att lyssna på expertisen. En misstanke finns om att han vill stoppa dessa adoptioner pga att Vietnam tillåter ensamstående att adoptera och i Göran Hägglunds fanatiska värld finns tydligen bara heterosexuella kärnfamiljer.

Det finns inte plats i vårt Sverige för dylik fanatism. Face it Göran vårt samhälle bygger på alla slags människor, ska du förbjuda andra religioner med nu? Ska vi, likt forna Tyskland, enkom acceptera friska, vita, heterosexuella med blå ögon och flätor i håret?

Mig veterligen predikade den Jesus du säger dig tro på kärleksbudskapet. Kärleksbudskapet innefattar alla oavsett kön, sexuell läggning eller ras. Vart kommer din hårda inskränkta människosyn ifrån?

Jag hoppas verligen att den gode Reinfeldt tar ett rejält hårt tag i dina öron nu och skickar dig någon annanstans med en hård spark i baken. För det finns inte plats för din typ av människosyn i den värld jag lever i. Jag viftar bort dina åsikter som en irriterande mygga, tar kål på dom likt en fästing som bitit sig fast.

Tänk om Göran, din nedlåtande människosyn och inskränkta fanatism är skrämmande!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Va, flätor? Måste man ha flätor i håret numera för att bli accepterad? Det går ju inte med mitt hår!

Anonym sa...

Jajamensan, nu ska de vara rastaflätor .....

Majsanochmalla sa...

jag är här :)

Anonym sa...

Göran och hans ultrahöger kommer inte att sitta kvar efter nästa val. Då har han tappat för många väljare över till Sverigedemokraterna tror jag.

Anonym sa...

Det där är en fråga som det har varit sån debatt om,själv tycker jag att alla människor är lika värda och ska ha samma rättigheter.Ska man följa bibeln så är det förbjud att viga homosexuella.
Kram lena.

Anonym sa...

Idioter finns det överallt, och främst inom politiken

Anonym sa...

Ska jag gifta mig med kära pojkvännen tror jag att Jenny, den kvinliga lesbiska prästen, som det var en dokumentär om ska få viga oss,..I kyrkan!

Majsanochmalla sa...

Jag är med Pangis.. Jag är varken blond eller blåögd.. Än mindrer är det mycket hår till att fläta..

Fredrik R, verkar ha någon radar för olämpliga ministrar!?!

Pok

Malladuärkloksomenbokbralla

Anonym sa...

Jag kan ha viss förståelse för att en präst genom sitt kall inte vill viga någon men att förbjuda kyrkan som laglig vigselinstans för att därigenom tvinga kyrkan till att inte viga homosexuella skrämmer mig. Det är en fördomsfullhet som gräsnar till otäck fanatism och har inte i vårt land att göra. Hägglund har gått för långt. Det handlar inte längre om debatt och respekt, inte ens för prästerna och kyrkan..

Anonym sa...

Min ena dotter har bara fodrade skor när vi är till fjälls.
Har inte mycket till råd för det är samma här:O)
Kram lena.

Anonym sa...

Hej Amie! Alltid klar och sylvass i kritik - en god retoriker - varför ger du dig inte in i politiken kära A - där skulle jag vilja se dig!
Kram från vän V

Anonym sa...

Vän V.. Jag vet inte vilket parti jag skulle vilja tillhöra..

Lena.. suck vad gör man:-)