2008-11-04

Guida mig i London

När jag nu sitter på utbildning hela dagen kan ni väl gnugga era reseknölar och hjälpa mig med en sak. Alla ni som läser min blogg, jag behöver hjälp. Guidehjälp.

Om två veckor far vi till London, jag har varit där förut och sett litegrann såsom Covent Garden (turistfälla), Tate Modern (För modernt), Shakespears The Globe (För gammalt) och lite till. Hela streetan har jag gått igenom med alla dess butiker. Teensen har varit där ett par gånger och dom föreslog London Zoo och Greenwich men det känns lite kallt i slutet av November:-) The Eye är tydligen värdelöst enligt dom, lika bra det för jag är höjdrädd.

Säg mig, har ni några Londontips man absolut inte ska missa och det man absolut ska strunta i. Restauranger och pubar, turistattaktioner, områden (Typ Notting Hill, Camden etc) butiker, pubar, muséer... ?? Det vi tänkt oss är Harrods men för övrigt är vi öppna för förslag.

Många förslag, både bra och dåliga, mottages tacksamt av eders Pangbrud!

12 kommentarer:

Monica sa...

KOLLA MED BELLA PÅ MIN SIDA HON JOBBAR DÄR BOR DÄR!
JOBBAR PÅ SLOTTET ELLER VAD DET VAR TILL HENSRIK MED ALLA FRUARNA !!HON KANKSE HAR MASSOR AV TIPS

Anonym sa...

jag e skitkass på london, jag va där 1988 o det är ju 100 år sen så.... ska kolla vad de andra skrivit här framöver för eget bruk nästa gång jag åker dit! :)

Kram

Anonym sa...

Det där skräckmuseet är läskigt... det kommer jag ihåg! Fotbollsmatch??? Ska tydlegen vara nice! KRAM

Miasomtjurarpårummet

sofie sa...

Kan inte mycket heller om London.Hoppas att ni får roligt när ni åker dit.

Anonym sa...

Har varit i London två ggr men har inga jättebra tips ändå tyvärr. Skulle jag åka nu igen så skulle jag nog absolut söka lite info på nätet för att hitta lite guldkorn precis som du försöker göra nu.

Harrods kan ju vara roligt att ha varit på men vad jag minns handlade jag inte nånting där.

RockCircus är ju som Madame Tussaue (felstavat men orkar inte kolla upp) o det var skapligt roligt att gå runt och titta på kända rockartister, lyssna med mera men det var 2001 så jag minns knappt. Se upp för falska rockartisten som skräms ifall ni ska dit bara. Jag stod en cm från honom och grunnade vilken kändis han var när dockan plötsligt gick iväg, brrrrrrr :)

Självklart ska du också se på lite fotboll och ta en öl på nån pub...

Lotta sa...

Har inte varit i London sedan 1991, men om jag skulle åka nu skulle jag definitivt gå på fotboll!

Anonym sa...

Men snälla du...du/ni ska naturligtvis gå till Naturhistoriska muséet, där finns ett dinosaurieskelett. Efter det ska du gå till en trevlig butik och handla en present till en god vän (mig t ex). När jag var i London för hundra år sedan, köpte jag en plåtburk avsedd för Digestivekex. Den burken har någon av kidsen nu suttit (!) på så att den blivit bucklig och man får inte riktigt på locket längre...inte ens exet som är plåtslagare kan fixa till den, typiskt karlar.
Du bara roar dig. Hela tiden. Tur att någon gör det. Själv är jag bjuden på ljusparty på fredag...men, men olika fall ödets lotter! Ljus kan man ju också ha kul med, har jag hört.

Ha det så kul kära vännen min!

Anonym sa...

Du borde gå på ett annat party..

Hittar jag en kakburk får du den..lööv

Anonym sa...

Imperial War Museum. Och Puben i hörnet intill där Charlie Chaplin föddes.

Anonym sa...

Det är en James Bond utställning på Imperial War Museum just nu.

Anonym sa...

http://london.iwm.org.uk/upload/package/fleming/home.html

Anonym sa...

hela länken kom inte med så kolla länken i mitt namnistället.