2008-11-17

Minus

Jag brukar inte väga mig, det är allt för deprimerande. Igår gjorde jag ett undantag och hör och häpna, jag är på ett strålande humör idag:-)

Jag äter i stort sett kolhydratfri kost, dock ej när jag tävlar eller har en helig fredag med kära pojkvännen. Jag äter det inte så mycket för att gå ner i vikt utan mer för att jag känner att jag mår bra av att undvika främst bröd och socker. Mina magproblem har i stort sett försvunnit och jag är tämligen pigg och alert.

Sen är det ju inte så dumt att bara få äta det "gottaste":-)

Igår tyckte jag att mina byxor satt lite väl löst och efter duschen så tog jag, efter moget övervägande, modet till mig och klev upp på vågen. - 6,5 kg! Ja nästan - 7 kg!

Jag trodde inte mina ögon och klev upp och ner på vågf-n som om jag besteg ett berg. Men den visade fortfarande på minuskilon.

Bara att tacka och ta emot, så lätt och omedvetet har jag inte gått ner i vikt sen jag ammade mina barn.

Vilken fantastisk kost! Nu ska jag fira med ett grillspett med aioli:-)

10 kommentarer:

Monica sa...

oj va roligt fira på du!
Och dom pengarna jag forstog det var klubbens det var därför jag föreslog att du skulle ta med dom ;)

Monica sa...

nu ha jag fått sånn som du har vi som följer blogen

Anonym sa...

OJ, ja jag behöver ju också gå ner i vikt, ca 5 kg. ligger på övervikt enligt BMI.
Tyvärr är det problem med vad jag ska äta.............

Pangbruden sa...

BMI är inte tillförlitligt..

Anonym sa...

Du har ju även ätit "hungersdämpande" pencillin. Men ett jättegrattis till dig.

Pangbruden sa...

Ja just det..det glömde jag ju:-)

LJ Media sa...

Kul! Jag tog en fettfajt för snart fem år sedan och fixade drygt 40 kilo. Men det svåra är att behålla vikten när man väl gått ner. Väg dig ofta så har du järnkoll. Men du ser inte särskilt överviktig ut på bilderna som du visar på bloggen...

Anonym sa...

Bara att gratulera:)
Ska ta tag i några kilo efter nyår hehe!!säger så jämt:)
Sovgott!!
Kram lena.

Anonym sa...

Grattis! Det är MYCKET, ju! Kolhydrater undviker jag också, men det finns olika grader i helvetet. I perioder äter jag mindre, ibland lite mer. Men jag kommer aldrig upp i de mängder jag åt förut. Pasta slinker ner högst en gång per månad, istf två ggr/vecka.

Anonym sa...

Precis som dig försöker jag få bort kolhydrater mest för att få bort mitt sockerberoende och kan man även få bort något kilo är det en bra bonus.

Tyvärr är jag rätt kräsen i maten och har svårt att komma på kolhydratsfria maträtter... Älskar pasta, ris och sånt :(