2008-11-11

Jag häpnar...

När f-n blir gamma blir han religiös brukar man ju säga. Detta verkar gälla även för ungdomar. Om inte annat så häpnade jag rejält i morse.

Dottern har under många år ratat allt som har med sonen att göra. Allt från att umgås och ärva kläder ja det upphörde redan för 10 år sedan. Allt som på något vis tillhört Fjunet har gått "fetbort".

Ända fram tills nu.

I morse kom den vackra femtonåriga unga damen nedglidandes iförd en svart luvtröja modell något för stor. Har du köpt ny tröja frågade jag? Neeej det är brorsans fick jag till svar.

Min förvåning var större än landskapet Västergötland! Har du Fjunets kläder på dig var jag tvungen att fråga med mindre chock i stämman. Och mycket riktigt så var fallet. Inte nog med det hon brukade låna hans tröjor för dom var inte bara snygga dom var stora och mysiga med:-)

Som sagt när f-n blir gammal blir han religiös och när en lillasyster passerat fjååårtisstadiet blir hon brorsans kompis igen.

Åtminstone är hon intresserad av hans garderob.

:-)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det är suveränt att se när förändringen inträffar!
De blir kompisar, och hos oss har det lett till att dottern och äldsta sonen pratar om precis allt! (När inte mamma är med förståss) :-)

Ha en go tid i London om vi inte hörs innan. Kram Pruseluskan

Skjuter du mörkerfält i helgen?

Pangbruden sa...

Japp.. gör ni? Om inte så kom upp för mörkerfält är det mysigaste som finns.. Min favvisgren helt kalrt..kram

sofie sa...

Din tjej verkar gå mot vuxen ålder nu.Vad full i skratt hennes bror ska bli när han ser att kläder försvinner ur hans garderob.Kram

Anonym sa...

Herrn skjuter och troligtvis följer jag med. Ses då.
Kram P

Pangbruden sa...

P.. Prova du med.. det är jättekul!!!

Anonym sa...

Nu har inte Mini några syskon, inte på min sida iaf. Men jag bävar lite när jag kommer se delar av min garderob på henne *fniss*

Pangbruden sa...

Tack o lov så dissar min dotter mina kläder.. jag är väl för mesig:-)

Anonym sa...

I vårat hus tar alla varandras kläder, kan bli tokig på dottern för hon är ju på internatskola på veckorna, så jag ringer och ylar nästan varje dag varför hon tagit det ena eller det andra hemma med sig, inte mycke till svar där, mest pust och stånk. Hon har nästan alla sina kläder på golvet så hon har span på vad hon äger, svårt i garderoben att hitta.
Ha det bäst vännen, kram lena.

Pangbruden sa...

Kläder på golvet?? Kännns bekant

LJ Media sa...

Min syrra var rent för djävlig på att sno mina kläder. En gång sydde hom om min favorittröja. Gissa om jag blev förbannad när jag hittade den. Drog iväg med bilen (hade just fått körkort) för att leta efter skitungen.
När jag kom hem låg det ett par nya jeans och en ny, snygg tröja på min säng. Efter ett tag knackade det på dörren och en nervös syrra tittade in och frågade om jag fortfarande var arg...
Men det blev folk av henne också:-)

Anonym sa...

Jag lade beslag på min systers jeansjacka när hon var i USA. När hon kom hem och fick se att jag hade använt den ville hon inte ha den längre.

Anonym sa...

Syrror är syrror:-)

Anonym sa...

Hej!
Kom in via Lennarts blgg=)

Visst är det härligt med tonåringar, man vet hela tiden att man lever =)