2008-11-27

Slut

Innan man åker på semester arbetar man som en galning för att kunna åka iväg med gott samvete. Man är helt slut. Väl på semestern vill man hinna uppleva så mycket som möjligt varpå man rusar runt på sevärdheter och i butiker. Fötterna sprängs och tårna blöder. Kvällarna blir långa och sena och frukosttiderna på hotellet är inte nådiga.

När man väl kommer hem igen är man helt slut.

Åter på arbetet möts man av högar med post, en miljard frågor och en inbox på mailen som är spränfylld.

Således måste man jobba som en galning för att hinna ikapp allt och innan veckan är över är man helt slut.

Så slut att man återigen behöver semester...

Det tar aldrig slut.

9 kommentarer:

Monica sa...

tvärr är det så !
då kan det vara skönt att ha ett jobb man delar , somman inte kan lägga det på hög!! ha en fin dag *kram*

sofie sa...

Oj,låter väldigt jobbigt.Tänker på dig.Kram

Anonym sa...

Skönt att mitt jobb inte läggs på hög. Det skulle bli jobbigt att klippa ikapp:-)

Anonym sa...

Välkommen hem vännen!!
Ja denna verklighet slår emot en varje gång man varit ute och rest.
Man är som du skriver helt slut.
Tycker att jag är slut fortfarande fast det har gått mera än tre veckor sedan jag kom hem hehe!!
Jag är ledig idag och tänker bara ta det lugnt tror jag???
Ha det fint vännen ,kram lena.

Majsanochmalla sa...

Mmmm.. Säg inte detta till någon annan.. Jag har listat ut att det har med åldern att göra... Schyyy!!!

;-)


Pok

Mallavillsemerbilderbralla

Anonym sa...

Öhh.... "atos.com" - vad menar du med det???

Anonym sa...

Åhhh! Du menade ju "aSos.com" - suveränt;-)

Anonym sa...

Välkommen hem i alla fall!
hoppas att du haft en härlig och trevlig semester!!
Trots arbetsbörda och annat...
Nu är det bara att bli duktiga kommunanställda igen! Go sisiter! Vi haaaar ju så bra betalt!! NOT!

Miasominteärnöjdmedlönen

Anonym sa...

oojjjaaa här tjära vi storkovan minsann:-/