2008-11-08

Bra skytte och dåliga nyheter


Säger likt Fylking vid nobelprismeddelandet i litteratur, Äntligen! Efter sju sorger och åtta bedrövelser fungerade skyttet igen och jag sköt som jag både kan och ska. Alltid kul att vinna men även kul att känna att det fungerar. Det ska mörkerfältskjutning till för att jag ska pricka rätt:-)

Jag ser helt enkelt bra i mörkret, har inga problem med att hitta korn och sikte och skjuter därmed avslappnat. Skyttet går till så att vi står i mörkret men tavlorna är mer eller mindre upplysta. Jättemysigt och jättekul

Trista nyheter serverades dock. Min idol och favoritskytt, damen som 84 år kom i färdtjänst till tävlingar ned pistolen i rullatorn, har förolyckats. En pigg och alert kvinna som tävlat i över 50 år har sådan otur att hon blir påkörd av en buss förra veckan och klarade sig inte. Den stackars chauffören hade blivit bländad.

Hon var min och många andras idol, en förebild inom damskyttet och för sporten. Så sent som förra året tog hon silver i precision på Kretsmästerskapet. Hon hade köpt sig en ny pistol och var mycket nöjd med den. Hur många 84 åringar är vid sådan vigör? Jag blev uppriktig ledsen och kommer att sakna henne och jag önskar att få gå i hennes fotspår när jag blir äldre, bli som hon.

För det ska ni veta att den damen, ja hon var en äkta Pangbrud.

Peace love and understanding

9 kommentarer:

Monica sa...

nämen va hemskt ;( jag har jo sett du skrivit om henne tidigare ! gud va tragiskt! *kram*

Anonym sa...

Usch vad tragiskt. Stackars tanten och bussföraren.

Pangbruden sa...

Ja det känns väldig tonödigt och busschauffören är helt förkrossad.. han blev tydligen bländad av den låga solen..

sofie sa...

Det var ledsamt håller med dom andra.

Storasyster sa...

Usch, det låter inget vidare, och samtidigt så får jag väl lite försiktigt i bedrövelsen gratta till skyttet (säger man så,skyttet? :) // Sol

Anonym sa...

Tack storasyster..det får man det har nog fru 84år även hon gjort i sin himmel.:-)

Storasyster sa...

Åh, Pangis pangis... Scrapping det är, hur ska jag uttrycka mig för att det ska bli rätt nu, Mmmmm em livsstil :)... Nä skämt å sido, det är pyssel helt enkelt. Om du kollar i min menyrad så ser du en etikett som heter scrapbooking titta och så är det helt enkelt fotoalbum, fast man har ett (ibland flera) foto på en sida och så dekorerar man med all sköns bråte... :) gillar man att pyssla är detta himlen :) Kanske inte den bästa förklaringen men ett försök // Sol

Anonym sa...

Grattis till bra skjutning, jag tror mina tummar hjälpte eller var det kanske den "moddade" kolven???

Tråkigt med krutgumman :-( Det är ju verkligen en förebild att ta efter. Så ska vi bli heller hur?!

Pangbruden sa...

Fru T.. Tack min vän Jag kände din ande i avtryckaren:-) Klart vi ska bli som vår krutgumma! Självklart!

Moddade kolven kanske men troligen att jag inte tittar på figurer utan på det man ska..;-)