2008-10-06

Tonåringar, vad är det?

Jag vet inte om jag får skriva det här men det gör jag ändå:-) Jag har fått ett erbjudande om att gästblogga i TARAS tonårsblogg.

http://www.tara.se/bloggare/christina-olsson

Jag blir, inte bara hedrad utan även alldeles exalterad av erbjudandet! Samtidigt skrämmer det mig lite, för vad vet jag om tonåringar? Två stycken personer har flyttat in på övervåningen, dom utger sig för att vara de lintottar jag en gång närde vid min barm men jag är inte säker. Mina lintottar pratade med mig, ville umgås med mig och älskade när vi gjorde saker tillsammans. I deras värld var mamma centrum, navet i deras tillvaro.

De här två främlingarna väljer annat umgänge, kompisar och msn står mycket högre i kurs än en gammal mamma som inte fattar mycket. Ni förstår, jag är ju lastgammal. En ikon från forntiden, mumifierad.

Pratar dom med mig så består språket mest av grymtningar alternativt tvåstaviga sättningar som typ, och eller liknande.

Göra saker ihop... icke.. möjligen kan dom tänka sig semestrar men snart är det väl slut på det med.

Nej inte vet jag mycket om tonåringar inte men en sak vet jag. Dom här två varelserna som flyttat in på övervåningen älskar jag mer än livet själv.

:-)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppa på, Pangis!

Pangbruden sa...

Det har jag gjort:-) Kunde inte låta bli och redan nu går hjärnan på högvarv.. :-) KY myndigheten får vänta..

Anonym sa...

Grattis!
Men vad spännande, letade dom upp dig eller? Tror nog att du kommer att fixa det galant. Det finns mycket ändå att ta av när man varit med ett tag. Ha det gott vännen min kram lena.

Anonym sa...

Du får tacka Monica också :) Hon har tjoat om dig!

Monica sa...

;) hehehehe jag visste det !

Anonym sa...

Ja jag tackar Monica! Ödmjukt! Min norska härliga bloggisvän!

Lena.. hon rekomenderade mig efter ett inlägg om föräldramöten bara det gjorde mig rörd och stolt.. Jag är ju ganska så ödmjuk av mig;-)

Anonym sa...

Åh, vad kul det låter. Ingen kan göra det bättre än du kära pangis.

Anonym sa...

Kul kul! Bara att köra på! Det där klarar du säkerligen galant!

Anonym sa...

Grattis!! Vår nya kolumnist ? ;)

Majsanochmalla sa...

ÅÅÅÅ... Vad rätt det kan bli! Du är en strålande representant för tonårsmorsan!

Jag blir så glad att det spritter i benen!!

Du är bara bäst!

Alla lycka till dig vännen!

Pok

Mallakanskeharfelpåoutmailenverkardetsommenkolladinmailbralla

Anonym sa...

Nämen, vad häftigt gumman!!! GRATTIS!! Åh då vill jag läsa där.... :)

KRAM

Anonym sa...

Tack alla! Vad tror ni kan jag vara aktuell för nobelpriset?

Anonym sa...

Godmorgon!
Här skiner solen men det är så kallt.Hoppas allt är fint,kram lena.

Lotta sa...

Jag mejlar Horace och tipsar om dig. Tror de ska göra ett tillkännagivande nästa vecka om VEM som får litteraturpriset i år... Vem vet...? ;)

Pangbruden sa...

Lotta..jag borde ligga bra till i år:-)

Anonym sa...

Jo, visst är det så.. Man älskar dom av hela sitt hjärta, men det är väl DÄRFÖR man VILL att dom ska bli BRA!

Kram på dig och blogga på, det gör du KANON! KRAM

Miamedsnartbaraentonåring (och en tjugoåring)