2008-10-29

Godmorgondravel

Så kom den då, den första köldknäppen. Minus 5 grader i morse och ett tunt lager frost över hela trädgården. Fjunet hade varit gullig och räffsat upp de sista av löven igår och i helgen täckte vi alla känsliga rabatter varpå frosten mycket väl kunde dyka upp.

Det låg en tunn hinna is över vägen också, funderar på om det var halt. Jag märkte inget men jag har nya däck, nya breda fina däck varför väghållningen är den bästa. Men man kör ju inte heller i 180 första frostdagen.

Man kör kanske inte i 180 andra dagar heller, om man inte bor i Tyskland, ägen en avancerad Merca och ligger i ytterfil på autobahn. Gamla Norrköpingsvägen är inte gjord för dylika bilar och farter frost eller inte.

Idag väntar jag med spänning på telefonsamtal från Adonisoptikern. Den vackre ni vet. Förhoppningsvis är mina nya glasögon klara. Under ett par dagar kommer jag vingla omkring i korridoren likt en berusad.

Vilket dravelinlägg mina vänner.. Lika bra att börja arbeta lite:-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Behöver nya glasögon JAG med. Detta par som jag köpte i april har gått sönder IGEN!!!!
Det är tredje gången!!! Det är inte någon vacker adonis som möter mej bakom disken när jag framför mina klagomål.
Det är en gnällig käringen som säger att jag måste vara mer försiktig. Jag har haft glasögon sen jag var 10 år och har aldrig haft sönder några förr. NEJ DETTA ÄR DÅLIG KVALITET!!

Anonym sa...

Det var lite kallt har i morse med.. ca 24 grader plus.. Jaaaatehemskt! ;-))

Pangbruden sa...

Verkar illa därnere.. att du inte fryser:-)

sofie sa...

Här var det lika kallt i morse.Tycker faktiskt inte att vi skulle få vinter bara för att sommartiden slutade i Söndags för kallt blev det.:-)Kram

Majsanochmalla sa...

Du dravlar väl aldrig!?

;-)

Pok

Mallatyckeromdinbloggbralla

Pangbruden sa...

Mallan.. tycker om dig med..

Sofie.. Visst är det krokat:-) Kram på er tjejer

Monica sa...

jag tycker också om hehehe;)

ja toarullar stör jag mig på , och sen en annan grei som jag skulle ha tagit opp i min blogg länge men iunte kommit mig för , ska ta den sen !
HAR HAN RINGT ÄNNU????

Pangbruden sa...

Vem skulle ringa??

Pangbruden sa...

Jasså otikern.. du får läsa i bloggen om mitt öde med optikern:-)

Majsanochmalla sa...

Jorå 180 e farten för snabba brudar...
majsan180pajsarn