2008-10-07

Tonårstankar!

Gårdagen blev kreativ, allt på grund av mitt erbjudande. Hjärnan arbetade på högvarv både när jag körde 5 skottkärror med löv och under den åtföljande duschen.

Många uppslag på blogginlägg skapades i min hjärna. Ett och annat makabert roligt men även uppslag kring sånt som kanske inte alltid är så enkelt. Dvs den tuffa biten vi tonårsföräldrar handskas med. Övergången och tiden mellan att vara stor och liten är tuff. För oss föräldrar men även för våra barn. Att jämka och kanske ligga steget före är inte alldeles lätt alla gånger. Men dom flesta av oss utvecklas i slutändan ändå till goda samhällsmedborgare, trots att det knirkar och knakar lite mellan varven:-)

Och trots att jag plockar blöta handdukar över hela huset jämt och ständigt!

Jag förstår inte vad det är med teens och handdukar. Dom duschar jämt, och varje gång tar dom minst två handdukar var. Dessa hängs inte upp igen i badrummet utan släpas med till den plats där dom behagar att klä på sig och droppas då på plats och ställe. När jag ber dom att plocka upp efter sig så gör dom det förvisso men inte sjutton hänger dom upp handduken för det, nej då åker den ner i tvättkorgen!

Det här innebär att jag ständigt tvättar dessa förbaskade handdukar och när jag själv vill duscha finns knappt någonting att torka av sig med.

M a o snart är jag inte bara en utsliten tonårsmorsa, jag är även en oduschad sådan;-)

11 kommentarer:

Den allvetande brädhögen sa...

...göm några handdukar för eget bruk, så blir det teensen som blir utan den dagen alla är förbrukade...?
Hehe...elak...

Pangbruden sa...

Stian.. Den tanken har slagit mig många gånger.. i helgen fick jag "spel" jag klev ur duschen (hade inte kollat noggran innan jag klev in i den) Och stod där genomblöt och kall..INGEN HANDDUK!!! :-)

Majsanochmalla sa...

Lås på linneskåpet.. Med veckoranson?! ;-)

Pok

Mallaharingateensmensammafenomenbralla

Den allvetande brädhögen sa...

...jag säger bara: nöff nöff, har du haft lite bråttom nu igen:-)?

Anonym sa...

Ha ha ha, ja, Kärleken har ett STORT problem, med mina barns Handduksmissbruk...... Jag har bara sagt.... vänta får du se.....

MiasomocksåharhanddukarÖVERALLT!

Anonym sa...

Varför känns detta igen kan det vara så att jag år tonårs morsa hehe:)Ha det bäst, kram lena.

Pangbruden sa...

Stina.. NU igen:-) Det är min innerliga grisigaste kärleksförklaring till dig:-)

Varför är alla teens lika när det kommer tll handdukar?? Någon???

Anonym sa...

Jag tror jag vet...
Hur många barn har fått hänga upp sin handduk?? När man "fick vara med" dom och bada dom???
Dom blev pussade på, frotterade och VIPS var handduken borta och pyamasen satt på....
Inte ett spår av deras handduk!
Dom KAN helt enkelt inte, VÅRT FEL så klart!!

Hihi
MammaMiaiGÄvle

Pangbruden sa...

Dom vet alltså varken att man hänger upp dom, och i såfall, hur man gör det:-)

Anonym sa...

Varför måste de ha två handdukar? Hur stora tror de att de är? Inte ens när jag vägde 130 pannor behövde jag två handdukar till duschen. Har haft samma problem här och har et fortfarande. Samma sak att det inte gå att använda handdukarna två dagar på raken. De är väl för sjutton rena när de torkar sig, eller?????

Anonym sa...

Aca.. Fråga inte mig.. jag har gett upp:-)