2008-10-30

Rent hus

Teensen och jag satte racerfart och på 1,5 timme hade vi hunnit räffsa undan lite mera löv, skurat alla golv och hela badrummet, skakat alla mattor, plockat undan och dammtorkat överallt. Ja tom tavellisterna fick sig en dust:-) Nu är det rent, undanplockat och tända ljus lite här och var.

Jag älskar inte att städa men jag älskar när mitt hem är nystädat!

I morgon är jag ledig så nu har jag helg:-)

Önskar er alla en lika härlig afton som vi kommer ha i vårt lilla röda tegelhus på landet.

Förhoppningsvis med lite oväder.

Någonstans på Närkeslätten

11 kommentarer:

Anonym sa...

det var snällt av dom -,9 ha så mysigt ock skicka hit KP

Anonym sa...

Dom är rätt bra på att hjälpa till.. men man måste fråga om allt.. du vet gör det gör det.. Sen mutade jag dom med jordgubbsbakelse:-) KP ska jag försöka övertala

Anonym sa...

Det luktar alltid så gott med nyskurade golv och rengjort badrum. Jag använder såpa som farmor gjorde.

Anonym sa...

Ibland har jag såpa men inte alltid.. men lukten av såpa är oslagbar!

sofie sa...

Jag vet inte riktigt vad du menar med länkar men jag svarar ja det är bara att görat.

Anonym sa...

Sofie.. Länkar till din blogg via min..du ser ditt namn på sidan..bloggar jag läser..

Majsanochmalla sa...

Jag är lost på Ajax och Fenom... Gudrun vilka ljuvliga dofter!

Jag tycker du sliter bra med dina teens.. Det kommer (är väl redan) folk av dem med!

Pok

Mallatyckeromhelgstämingskänslanbralla

Anonym sa...

Ja jag vill också ha rent och snyggt runt i kring mig. Sen efter det så gör jag kaffe och tänder en brasa i kakelugnen. Önskar dig /er en härlig helg.
mvh lisa

sofie sa...

Det är fullt okej,vad roligt att du vill det.Ha en jätte trevlig och mysig helg nu.Kram

Anonym sa...

ojojoj, så mycket gjort på den korta tiden.. bra jobbat. Jag måste också städa. inte tycka roligt.

Ha en trevlig helg

Anonym sa...

Och jag är själv i lägenheten och städar allra bäst då :) Vädret duger inte att sticka ut näsan i så jag håller mig till skurhinken. Nu bloggar Pangis på Tonårsbloggen ;)