2008-10-20

Förlorare

Jag är ingen e-baybrutta. Handlar sällan på tradera eller blocket, ännu mer sällan på postorder. Gillar det helt enkelt inte. Ja jag vet alla argument för och det gånger jag har provat har det fungerat ypperligt men jag har likson inte fastnat i e-bayträsket:-)

Tur det, jag handlar tillräckligt som det är:-)

I helgen dock har jag via ombud haft en auktion på gång. Jag har försökt buda hem en ny pistol från Tyskland. Inte vilken pistol som helst utan en Benelli World Cup .22. Benellis flaggskepp, pistolvärldens Bugatti:-) En bättre begagnad kostar hemmavid runt 9000:- men här kunde jag få den för ca 6000:- inklusive frakt, tull och övriga införselavgifter.

Jag förlorade auktionen med en enda j-a euro!!!!

Ni fattar inte vad besviken jag är.

Ska åka hem och dra något gammalt över mig tror jag.

Jag förstår inte hur e-bayshoppers orkar. Det måste vara oerhört påfrestande att ständigt utsättas för besvikelsen hos en förlorare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... Var du snå eller hann du inte med??

Tröstekramar kommer här från Gävle!

Pangbruden sa...

Vet inte.. jag budade via ombud, en vapenhandlare.. Troligen hann vi väl inte.. vi hade däremot ett tak på ca 550 euro..

Anonym sa...

Vapenhandlare.............vad umgås du med för folk när jag är bortrest.
Nu är jag hemma igen, du får nöja dig med en orange present istället för en pistol

Anonym sa...

Men jag tycker så...synd om dig.
Finns det ingen rättvisa här i världen:)Nästa gång är det nog din tur:)Ha det bäst vännen ,kram lena.