2008-10-25

Nyttig minsann


En härligt skön känsla av tillfredsställelse sprider sig inom mig de dagar jag varit extra nytttig. Jag minns inte namnet på den lagen eller tillståndet men ibland tror jag vi alla mår bra av att vara duktiga flickor, ni vet husmodern:-)

Inte för ofta och inte för länge men av och till. (Norska för då och då)

Under Lördageseftermiddagen har jag och Ex14 krattat och kört iväg ytterligare 6 st kärror med löv, höststädat trädgård och det sista på altanen. Jag har tvättat, putsat några fönster och bytt gardiner. Självklart har jag har likt den goda husmodern tillagat en god och näringsriktig middag till mina teens som dom lika självklart ratade:-) Allt med broccoli i är likställt med arsenik i detta hus.

Nu ska jag ta en välförtjänt kopp kaffe och lägga mig och läsa en stund. I morgon stundar tävlingar i Linköping.

Glöm inte att ställa tillbaka klockan i kväll eller natt. I morgon infinner sig den härliga dag på året då vi får lite extra sovmorgon. I synnerhet är den härlig för oss galningar som ger oss i väg vid 7 snåret för att knata omkring på ett kalhygge i Linköping.

Vilket liv jag lever!

:-)

Inte heller denna bild har ett smack med inlägget att göra mer än att den visar en fin vy över Kilsbergen, ni vet kalhyggen och annat trams:-)

2 kommentarer:

sofie sa...

Håller tummen för dig:Kram

Majsanochmalla sa...

Men kär Pangisen... Luther sitter på vår axel.. Å skriker.. JÄmt: Först arbete... Sen vila!

Pok

Mallahadetbästbralla