2008-10-12

Ner på jorden


Hade du kul igår mamma? Säger dottern och jag hör på hennes röst att hon vill något.

Jodå, det var riktigt trevligt svarar jag försynt och undvikande.

Var du full? Frågan kommer som ett piskrapp från exfjåårtisen, blicken hon ger mig är skarp och stadig.

Jag skruvar lite på mig, njaaeee inte så särskilt, lite påverkad vi drack ju litegrann men jag kom ju hem ordentligt. Vad är det här för slags förhör hinner jag tänka.

Moget mamma, vilken förebild du är. Rösten är kall.

Ehh va? Men lilla gumman du har inte sett mig full, eller hur?

Tur det, tack för maten. Sen stolpar hon upp på sitt rum.

Det är ingen vits att försöka vara partybrud i det här huset iallfall. Man kommer ner på jorden med ett brak:-) Så det är väl tur att jag bara partajar en gång om året för den åthutningen skulle jag inte vilja ha igen:-) Min dotter låter ju precis som min morsa gjorde när jag var tonåring. Det ska väl vara tvärtom? Att jag är polisen som frågar ut henne?

Hur gick det här till egentligen?

:-)

6 kommentarer:

Monica sa...

tycker hon var söt på den med ;) ja dom är rolig man kan undra vem som er förälder ibland hahaha!
Ja jag ska nog maila han!
Malla har jag skickat sms o mail till inte ett pip...

Pangbruden sa...

..i en kommentar i min blogg skrev hon att Kina kanske skiter sig?? iiihhh

Mallangumman om du läser det här.. maila nån av oss.. puss

Monica sa...

va????
när då???

Anonym sa...

Dom små liven kan ju få en att må pyton med sina kommentarer hehe:)
Lungnast att låta dom vara ett tag:)Men är det party så är det.
Ha det gott ,kram lena.

Anonym sa...

Dom små liven kan ju få en att må pyton med sina kommentarer hehe:)
Lungnast att låta dom vara ett tag:)Men är det party så är det.
Ha det gott ,kram lena.

Anonym sa...

Under bilden på mig och två karlar.. från festen har hon kommenterat kolla där