2008-10-22

Que??

Jag hänger gärna med i nyhetsvärlden, både via radio, tidningar, internet och Aktuellt kl 21.00.

Men av någon märklig anledning har finanskrisen på Island gått mig spårlöst förbi. Jag har lite ytligt hört att det var kämpigt men hela världen har det ju kämpigt finansiellt just nu.

Hur illa ställt det är har jag faktiskt inte haft en susning om.

I går på kursen pratade kollegorna om det hela och tackade sin lyckliga stjärna att vi bor i Sverige. Jag satt som ett frågetecken när de pratade om hur Islänningarna hamstrade mat.

Dom undrade om jag levt under en sten den senaste tiden.

Svaret är nej. Jag har inte levt under en sten.

Däremot under en blykula.

.32

:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Då har vi sovit tillsammans....

Eller jag hörde nåt förra veckan, men trodde att det var i samband med "den andra" krisen.. Tänk, så blasé man blivit. Kanske för att det mesta är... elände, elände, elände, elände osv osv

Miasomärhungrig

Pangbruden sa...

..exakt..

Monica sa...

jag hadde hört just det,sen forsöker jag inte lyssna så mycket på nyheterna hela tiden man blir ju bara deppa!

Anonym sa...

ISLAND........ alla har väl hört talas om islänningarnas problem. De har ju enbart tre banker, alla konursmässiga så isländska staten fick gå in!!!!!!!!
Nu är köpfesten över för våra grannar....

Anonym sa...

Du får åka dit och turista lite mer..

Anonym sa...

Eftersom jag inte får in någon annan kanal på jobbet än lugna favoriter "poddar" jag radioprogram som jag lyssnar på dagen efter. Alltså hör man på gamla nyheter från dagen före men bankkrisen på Island hade jag faktiskt hört talas om. Och Bo Lundgren åker ut i världen och berättar om bankakuten som han skötte på 90-talet.