2008-10-20

Beslut!

Det är dags. Jag har fått nog. Tiden är inne. Tid för förändring. Nya vindar måste blåsa in i mitt liv.

Jag måste skaffa mig nya glasögon. Jag ser helt inget längre. Och huvudvärken, ja inte konstigt att jag får huvudvärk som måste ha armarna utsträckta som en babian när jag ska läsa. Skyttet är lidande det med. Inte lätt att träffa när man ser dubbla korn, vilket gäller?

Mina befintliga börjar bli ganska fula också, trots att det är Armanibågar. Tiden har gjort sitt och såpass fåfäng är jag allt.

Nu tog jag tag i saken och telefonerade optikern. I morgon 13.30 har jag tid. Nya terminalglasögon som arbetsgivaren bekostar och ett nytt skytteglas från mig själv till mig själv.

Nöjd över min beslutsamhet tar jag lunch:-)

1 kommentar:

Monica sa...

men det var ett vettigt beslut varför gå och ha huvudvärk liksom???
finns ju så mycket snyggt också!