2008-10-24

Snart är det lunch

Faster fyller år idag och det årliga, trevliga släktkalaset infaller i afton. Självfallet tackade jag, glad i hågen, ja för oss alla fem. Här ska firas. Men likt Agatha Christies "tio små negerpojkar" har den ena efter den andra fallit ur.

Det stavas teensen.

Den ena ska lana den andra ska på fest, gissa vem som ska göra vad? :-)

Dotter blev i och för sig förtvivlad över att missa fasters släktkalas, hon är mycket populär. Exfjåårtisen åååhade sig och ylade en stund för att därpå rycka på axlarna, skaka av sig det hela med att krasst konstatera att "Ja ja hon fyller ju år fler gånger":-)

Jag, KP och lilla Tass får representera. Ena "Styvkusinen" kommer med sin nyfödde, det ser jag fram emot. Att lukta lite på bäbishuvud och gosa med små fötter ger en härlig feelgoodstämning inför helgen. Och nej, bäbissjuk är jag inte, det har jag faktiskt växt ifrån men jag avgudar dom små "krokarna".

I dag startar helgen redan efter lunch..

Börjar känna mig hungrig...

Är det inte lunch snart:-)

5 kommentarer:

Pangbruden sa...

Jaha nu är kommentatorsfältet som vanligt igen.. Vad hände?? Jag gillade det förra bättre.. hallå där blogspot..vad sysslar ni med

Storasyster sa...

Japp, jag tror att det är lunch nuuuu :) jag slutar också efter lunch och då ska det shoppas, ensam utan sällskap, mmmm, bästa shoppingen tycker jag :D. Ha en trevlig fredagskväll// Sol

Majsanochmalla sa...

Lyx att få snusa bäbys! Men det är du värd!

Pok

Mallahaenfinhelgbralla

Anonym sa...

Då byter vi i helgen.
Du åker till Linköping och jag till Örebro.
Lycka till!
Än så länge ingen kålpudding, men den kommer.

Anonym sa...

Doc ha en trevlig Örebrohelg!

Mallan..kärlek!

Storasyster..

Hoppas shoppingen gick strålande:-)