2008-10-09

Nobelpris

Nähäpp inget nobelpris i år heller och då tycker jag verkligen att min blogg har utvecklats oerhört det senaste året. Jag uppfyller verkligen samtliga kriterier för nämnda pris.

Få har hört talas om mig och min läsekrets är snäv, för att inte tala om liten. Det faktum att jag skriver en massa som ingen begriper torde även kvalificera mig. Jag har ju t o m utländskt blod i ådrorna. Nu får man se sig omsprungen av en fransman, Le Clézio. Det beror säkert på att han är man, jag är garanterat diskriminerad pga mitt kön, eller vad tror ni det beror på?

Men nästa år, då borde det vara dags, spänd av förväntan ska jag återigen vara på plats för att höra Horace Engdahl utse noblepristagaren och då, när han säger Pangbruden kommer Fylking med extra tryck i stämman kunna utropa sitt berömda äntligen..

..och för en gång skulle ha rätt.. ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag skulle varit i Horace kläder så hade du varit en given vinnare :) och sen skulle jag suttit på första parkett och rökt seger cigarr och utropat -Där har ni en pangbrud i lyxförpackning. Men skam den som ger sig, Ha det gott, kram Lena

Pangbruden sa...

..å champagne skulle vi dricka:-) Tack min vän!

Monica sa...

håller med Lena!!
Men vänta du nästa år tar du dom ÄNTLIGEN!!!

Malte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Haha, bara för det här inlägget borde du vunnit :-)

Anonym sa...

ÄNTLIGEN!! ;)

Anonym sa...

Haha, jag vet inte hur man ska göra för att nå ut.
Jag tror det finns 2 sätt.
1) Antingen är man tjej, 17 år och skriver om något jävligt ytligt. Man ska såklart vara snygg och har rika föräldrar som kan ösa över en kläder varje dag.
2) Vara döende och blogga sig to the end. Det tror jag väcker intresse.
Av någon anledning är jag glad att jag inte tillhör någon av kategorierna.
Jag hade många fler läsare när jag bloggade om skilsmässan. That's a fact.

séra Jónatan sa...

Du har visserligen goda kriterier för att få Nobels litteraturpris, men jag tror att du måste slipa ordvändningarna och få det mer sparsmakat; ungefär som att dricka en vällagrad konjak eller att äta en god vällagrad prästost.

Lycka till! ;)

Anonym sa...

Séra.. jag som är som ett årgångsvin;-)