2008-10-14

Fjunet då?

Fjunet då? Vad händer med han?

Tja...Gud vet. Han går upp, åker till skolan, äter pizza och kommer hem igen. När det vankas mat kommer han stegandes ner från sitt rum, äter och försvinner upp igen. Jag hör hur han pratar uppe på sitt rum, skypar med kompisar, ser på filmer och spelar spel. Ber jag honom om hjälp med något är det aldrig några problem. Han är snäll, vänlig och skolarbetet fungerar bra.

Han är 16,5 år snart 17 och lever i sin egen värld. Stundom blir jag som mamma bekymrad. Vad tänker han, hur mår han, vad rör sig i hans värld. En värld jag inte längre är delaktig i. Jag försöker dra med honom på tävlingar iallfall, orkar han gå upp följer han med men helst vill han dra iväg och köra paintball.

Enligt mina kollegor som varit igenom 17 års perioden ska jag inte bekymra mig. Han återkommer, uppstår från den zombieliknande 17 års världen likt en nyuppstigen gryning.

Chilla morsan, chilla.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan intyg att de kommer ut ur sin idé så småningom. Min 19-åring har helt plötsligt blivit supersocial och trevlig. Han har slutat spela wow och läser i st f att hänga vid datorn!
Hade han inte varit ute med kompisar varje dag hade jag trott att det var något fel på honom.

Pangbruden sa...

Inna.. Tack!!! Men jag tycker han är hemma mycket för sig själv... fasst det kanske ingår i idét..suck..

Anonym sa...

Min son är flummig värre, han kan vara så inne i sitt, ibland frågar jag vad som rör sig där inne, han bara säger, ska du vara djup nu igen, pallar inte det idag, nähä
Får väl bli en annan dag då? kram Lena

Anonym sa...

Låter som min Adam.... vi fattar inte... dom ungås ju! Via Skype och andra spel...... Typ som när vi lekte "burken" eller Mumricken.... Så länge dom är snälla hjälpsamma och trevliga så....

Min "Lilla" visade sig berusad för mig för första gången..... i helgen och för sin moster.... Hmmm. Små barn små bekymmer... stora barn, ja, du kan fortsättningen...
Smygkolla här hur hon fjäskar för sin mor och moster.....
eller jag mailar dig länken... hon har inte hittat min blogg än och "nån" kanske piper till om min adress till henne...
Som du ska undra varför du fått en länk på mailen nu


Hi hi
Miasommailarnu

Anonym sa...

Men föremålet då, hon med stort H, är hon fortfarande aktuell?

Anonym sa...

mia.. spännande!

Eko.. Jag tror hon är en bidragande orsak till hans ojämna humör:-)

Lena.. skönt.. jag är inte ensam..

Kram alla

Malte sa...

Fan när en annan var 17 år var man ju inte hemma många timmar per dygn.

Pangbruden sa...

Malte; Just precis.. jag fattar ingenting.. Dagens tonåringar alltså:-)