2008-10-30

Oväder hoppas jag

Ryktet går, alla pratar om det, förberedelserna är i full gång.

Jag njuter för ryktet säger att det ska bli snöstorm i trakten inatt.

Jag älskar oväder, åtminstone så länge ingen skadas eller far illa av det. Jag är ledig i morgon så någon gång efter lunch packar jag ihop mina saker, åker till Konsum och bunkrar med godsaker, värmeljus, kattmat och ny bok. Sen är jag redo att boa in mig hemmavid medans stormen viner utanför fönstren.

Om jag nu har tur att ryktet talar sanning, vi vet ju alla hur det är med rykten. Det blir gärna fem hönor av en fjäder. Har jag otur blir den förväntade snöstormen inget annat än en ynklig liten vindpust och en ensamt singlande snöflinga.

Men jag hoppas och håller mina tummar för en underbar ovädersnatt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tända ljus och en massa filtar!
Men vi vill ha ström, eller hur!!
KRAM kompis!

Har lite halvtunga dagar här, men jag försöker hålla Miahumöret upp och inte låta den dåliga stämningen här överföras på mig... det blir liksom som det blir...

Miasomkörpå

Anonym sa...

Jag hoppas innerligt att du har fel, vi skall ut på vägarna söderöver till Danmark
Lessen att jag inte kan glädjas med dig.
Ha en mysig hallowen och akta dig för spökena :-)
Kram Pålsbodamen

Anonym sa...

Kära pålsbodam.. jag är rädd för att jag inte har fel.. kör försiktigt och ha vinterdäck på!!!! Kram Spöket Kp är jag inte ett dugg rädd för:-) PS hälsa Danmark.. de var trevligt folk!!!

Anonym sa...

HASÅMYSIGT ) KRAM MONICA

Anonym sa...

Som liten tyckte jag det var mysigt med åska/regn när man satt i husvagnen men numera ser jag ingen större mysighet med oväder....

bara krångligt om man måste ut och skulle vi få strömlöst nån gång får man ju panik :)