2008-10-29

Nedköp

Om man hamnar i en konflikt så ska man, enligt KP´s kursledare idag, svara med ett mmmm och berätta mera.

När jag är i konflikt med KP så svarar han mmmm, han hoppar förvisso över berätta mera men mmm det säger han varje gång. Detta resulterar i att jag blir än mer förbaskad och konflikten ökar.

Vilken värdelös kurs! Snacka om att inte ha fått valuta för pengarna:-)

Tänker er följande scenario då: Du äger en lägenhet, något strular, du är märkbart förbannad på byggherren riksbyggen som inte skött sina åtaganden. Då kommer det en serviceperson av något slag och när du skäller ut denne svarar han/hon lungt att:

"Jag förstår att du är arg på mig som inte har ordnat detta för dig berätta gärna mera"

Jag hade ju dött av en infarkt om någon flatrygg bemött mig på det viset när jag är irriterad. Jag vill inte ha förståelse jag vill ha svar, raka besked och få arbetet gjort.

Vilket nedköp! :-)

F.ö vill jag påminna om att det är onsdag och snart är klockan 20.00. Vill ni inte hamna i konflikt med mig så ta hänsyn till att jag är synnerligen upptagen mellan kl. 20.00-22.00.

Och nej.. jag tänker inte berätta mera:-)

8 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Själv tiger jag som muren när frugan någongång (av outgrundlig anledning)är på ilsket humör.
Det tar några dagar (eller i sällsynta fall - veckor) sedan är det bra igen :-)
Man vill ju inte gärna hälla bensin på elden s a s.

Pangbruden sa...

Du är väl som KP antar jag:-) Han säger alltid att det går över.. och mmm´ar lite:-)

Flunkbuster sa...

Ett bidrag till avdelningen onödigt vetande:

Appropå att mmm-mm´a.

Det fanns en gång i tiden en reklamfilm för Ballerina Kex som avslutades med ett "mmm-mm". Det var mitt mmm-mm som man använde!
Jag hade nämligen yttrat detta mmm-mm utan att tänka på det under en av tagningarna och Felix Herngren (som var regissör för filmen)tyckte det lät bra, så han lade till det i slutet på reklamfilmen!

Monica sa...

oj da men det löser sig nog hehhe, sticker in vid 21 tiden och ser hur du mår då hahaha

Anonym sa...

Wow Flunken.. jag har tryckt din hand!! :-)

monica.. du får gärna komma hit men förvänta dig inte att jag ska prata med dig:-)

Anonym sa...

Mmmm...berätta mera...

sofie sa...

Ja,nu blev man nyfiken vad det var mellan20:-klockan22:00.kanske får man veta det lite senare.Kram

Majsanochmalla sa...

Mmmm... Så´nt jävla feglir.. Renderar inte i en fysisk smocka.. Jag är för stor för att håll på att slåss.. Men en verbal feting! Gud/run så jävla irriterande!

Pok

Mallamuckaintemedmigbralla