2008-10-10

Fredspriset..

..till Finlands expresident Martti Ahtisaari var oväntat men intressant och kanske lite välkommet. Han har tydligen under många år grundligt och gediget arbetat med internationella fredsfrågor, något jag faktiskt inte känner till. Ett outröttligt arbete lite i det tysta.. finemang det här.

Själv är jag inte så fredlig av mig så jag hade inte förväntat mig det här priset som jag gjorde med det i litteratur, ja den besvikelsen sitter som en djup tagg i mig:-)

Äras den som äras bör!

6 kommentarer:

Daniel sa...

Det e bara i sweden det inte talas om Ahtisaari medan det i varje tidning å program här i Finlans ska ältas om hans insatser. Som förstås senaste tiden bara upmmärksammats.

Anonym sa...

Vad jag förstår är hans intsatser riktgit bra! Men som sagt.. jag hade aldrig hört talas om dom

Monica sa...

jag tror det priset skulle kunne gå till Magnus eller kanske din KP?
Magnus kan vara svår att få igång ,mer fred hos den är karl, !
Har jag forståt dig rätt ligger väl KP på samma linje fredspris till dom alltså hahaha

Lotta sa...

Med tanke på mina fredsmäklarinsatser hemma mellan barnen hade jag förväntat mig ett telefonsamtal från den norska nobelkommittén i morse, men tji... Får väl anta att FN hör av sig när de behöver en ny fredsmäklare i Mellanöstern. Känner mig klart kvalificerad! :-)
Annars började dagen bra med en svår fråga från sonen. Jag har fortfarande inte lyckats svara på den, kanske Pangis vet? "Kan höns simma?"

Anonym sa...

Lotta.. vi borde ha fått pris i år, helt klart.. om höns kan simma.. tror inte det,,,rådfrågade sonen och han tvivlade med.. dom kan inte flyga heller.. Men dom är bra på att värpa ägg!

Monica.. exakt! Dom är same shit dom två:-)

Malte sa...

Det var både väntat och bra val. Bra gjort Norge. (Har ni glömt Namibia, serbien och Indonesien?)