2008-10-08

Lättsinnig

Jag erkänner. Jag är lättpåverkad och svag för vissa termer. Termer som används i reklam. Termer som betecknar hårschampo och balsam. Står det Gold explosion, pearl skimmer eller glitter eller vad som helst av "starqualityliknande" synonymer. Ja då vaknar lättsinnet i mig och plånboken åker fram och kreditkortet upp.

Det här lättsinnet har inneburit att jag har ett 20 tal olika schamposorter och balsam ståendes. När KP påpekar alla halvfulla flaskor skyller jag på barnen, vi har olika behov av schampo. Dottern behöver en sort och sonen, ja han kan ju inte använda tjejschampo, eller hur? Förnekelse och beroendebetende:-)

Sanningen är den att jag inte kan motstå en vacker flaska, en ny revolutionerande sort och en vacker glassig synonym.

Jag skulle kunna duscha och tvätta håret flera gånger om dagen.

Om det nu inte vore för teensen som blött ner och slängt alla handdukar i tvätten:-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår precis :-) Tänk dig att jobba på en salong och få prover på alla nyheter. Man kan bli lyrisk för mindre. För att inte tala om alla underbara dofter.

Monica sa...

kan hålla med ,men jag har tröttnat på att ha en massa flaskor i badrummet, och ettersom jag har "köpstopp" så blir det inte nytt för jag kommer till frissan nesta vecka!!

Pangbruden sa...

Sophia.. Jag älskar hårsalonger och deras utbud:-)

Köpstopp borde man införa..

Anonym sa...

Minns reklamen för Clearasil Dual action pads. Tyckte det var ett sååå coolt namn, men inte fan hjälpte det mot finnar...

Majsanochmalla sa...

Jag älskar schampoon med vuxendoft.. Fråga mig inte vad det är.. Men hittar jag ett så´nt.. Då är jag märket troget.. Wella, just nu!

Pok

MallaWellabralla

Anonym sa...

Jag är precis likadan - fast för mig är det mascara som lockar. I stort sett varenda ny mascara som utlovar längre, fetare, flirtigare och tätare fransar bara MÅSTE jag ha.
Häromdagen rensade jag i mitt badrumsskåp. Fick slänga flera stycken, de var gamla. Och jag hade knappt använt dem.

Pangbruden sa...

Bitte.. Diorshow är bäst.. prova den och du vill adrig ha något annat!

Anonym sa...

kommer ni ihåg ölschampo?

Anonym sa...

Malte.. Japp och jag använde det flitigt:-)