2008-12-01

Vad ska barnet heta?

Dagens lunchskratt stod min kollega Inger för. Hon berättade när hennes barnbarn Vera skulle få ett syskon för några år sedan och hur hon då funderade på namn till lilla bäbisen.

Hemma hos Inger hade det ringt en kväll, det var Vera då 3 år. Snusförnuftigt hör hon den lilla jäntan i andra änden av luren säga "Mormor vad tror du om Trä Lena?" Det tog ett tag innan Inger förstod vad hon menade men när ljuset gick upp svarade Inger att det kanske inte var så bra för en bäbis att heta Trä Lena på dagis och så. Bäbisen kanske skulle bli retad. Vera nöjde sig med det och lade på luren.

Efter en stund ringer det igen. Det är Vera. " Men mormor vad tror du om fru Ohlsson då?"

Tack gode Gud för de små liven som piggar upp min dag.

:-)

Fotnot: Det blev en gosse och han heter Ruben

8 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..de är för söta! En kompis till mig frågade dottern vad kommande syskonet skulle heta & hon svarade Pluto eller Farmor=)

Pangbruden sa...

Hahhahah Pluto eller farmor:-) Tack för bidraget!

✿Ewa sa...

Hahahaha! Jag viker mig dubbel av skratt! Och torkar skratt tårar. Tack för det :) och ska spåna vidare på detta inne hos mig ;)

Anonym sa...

Hahahahaha...tack för ett gott skratt!!

KRAM

Majsanochmalla sa...

Vad är det för fel på TräLena? ;-)

Hahha... Ungar är så härliga!


Ruben är ett jättebra namn det med!

Pok

MallaskullehaftenRubenomdetblevenkoletillbralla

Anonym sa...

HA HA HA HA HA gud så roligt. Ungar!

Vera = vackert namn ;-)
Ruben = ska min syrras kille heta.

Det va värst :-D

Anonym sa...

vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?????????? det är ju mitt namn!!!!!!!!!!!!kram från V

Pangbruden sa...

Vaddå..Trä Lena? :-)