2008-12-08

Hugaligen

Efter att sossarna har ingått alians med miljöpartiet så kan inte jag rösta på dom längre. Som pistolskytt är jag livrädd för miljöpartister. Dom är säkert vänliga och så men deras politik höll på att skicka SM i skytte till Danmark i somras och de legeringar dom föreslog som ersättning för blyet visade sig vara farligare för naturen.

Min farfar skulle vända sig i sin grav och hemsöka mig om jag röstade annat än rött så nu vet jag inte längre hur jag ska göra.

Flytta till Norge kanske?

F.ö så kommer älskade Dottern Busan hem i natt. Äntligen.

Stolt som få ringde hon hem igår när hon sjungit solo inför 400 personer. Lycklig mamma kan knappt vänta till klockan blir 01.30. Under tiden ska jag och sonen roa oss med julklappsinköp.

En längtande mor är ju ovanligt generös:-)

Fridens liljor alla!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du, jag tror ärligt talat att din farfar inte blir särskilt upprörd om du inte röstar rött. Rösta RÄTT, istället ;-)

sofie sa...

Jag tror nog tiden kommer att stå stilla för dig i kväll.kram

Flunkbuster sa...

Bitte har en poäng där Pangis.
Den stora del av Sveriges befolkning som har ett fast arbete, som äger sina villor och bostadsrätter, har god ekonomi och ett allmänt ordnat liv har ett självklart val.
Man ska dock alltid ta sig en funderare på vilket politiskt parti som gagnar en själv bäst och rösta därefter.

Anonym sa...

Man ska inte alls rösta utifrån vad som är bäst för individen. Man ska givetvis rösta utifrån vad som är bäst för hela samhället. Själviskhet har vi väl nog av i vardagen?

Wirius sa...

Gör som jag rösta inte rött,man får lite skäll och ovett ibland men man vänjer sej ;-)

Pangbruden sa...

Det läskiga är att det numera bara finns två saker att välja på. högeralians och vänsteralians..

Daniel sa...

Då får det bli Norway!

Pangbruden sa...

Klokt talat Daniel..:-)