2008-12-29

Kyligt

Brr sa Kasper när han såg en naken häst.

Ungefär så tänkte jag i morse. Inte nog med att vi hade 10 minusgrader ute, bergvärmen hängde inte riktigt med i temeraturdroppen så inomhus var det inte mer än 17 grader. Lite väl kallt att vakna upp till.

Det enda jag kunde göra var att raska på rejält och nu sitter jag här igen. På arbetsplatsen och har dragit igång med lite planering inför våren. Men vad gör man inte för den arm som föder en.

Hoppas ni inte fryser häcken av er därute idag.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kul att ge sig ut i kylan denna dag. Känner mig väldigt ensam på kontoret dessutom. Undrar om det är helgdag i dag också och jag missat det.

Pangbruden sa...

Vi är två där ACA:-) Im all alone..

sofie sa...

Då har jag liite varmare här är det -14 grader ännu.Kram

Anonym sa...

Inte frös jag när jag gick ut. Fick äntligen använda min päls

Den allvetande brädhögen sa...

Hehehe. Såg du "Söderkåkar" igår?
Där använde de uttrycket "Brrr, sa....", som jag annars inte har hört de senaste 20 åren!
Märkligt sammanträffande, eller blev du inspirerad?

Anonym sa...

Nej det såg jag inte.. men jag brukar säga det..av någon anledning:-) Tittade på det när jag var liten så det kanske fanns lagrat ngnstans i hjärnbarken:-)

Anonym sa...

Ja, aven har ar det lite smakallt.. runt 24 pa dagen och 17-19 pa kvallar och natter. Plusgrader vill saga! ;-))

Monica sa...

usj kallt som sjutton! va jobbar du??
Designen var hur lätt att fixa !! finns en ikon på min data om du vill testa!

Anonym sa...

Jag och Max håller oss inomhus idag vi medan Tina shoppar i Gävle.

Hoppas du inte har alltför tråkigt där i din ensamhet på jobbet.....Idag skulle vi gärna ha bytt så kunde jag jobbat medan du busat med Max :)

God fortsättning...