2008-12-30

2008


Förra året i dess skälvande sista minuter introducerade jag en liten lista. Det tänkte jag skulle bli en tradition, om inte så för min egen del. Ni som vill veta hur ett Pangis 2007 år såg ut kan bara leta sig bakåt i arkivet.

Den här listan är Pangis 2008.. Ja delar av det i allfall.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Njae, var på vinprovning i Frankrike men för övrigt var det väl same shit.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Har inga att hålla.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja faktiskt för en gång skull och det har glatt mitt hjärta enormt, mer om det längre fram. Annars är det väl far och morföräldraskap vi satsar på i min ålder:-)
4. Dog någon som stod dig nära? Inte nära men tyvärr så har människor runt omkring, dvs halvnära gått bort.
5. Vilka länder besökte du 2008? Frankrike (Alsace) på vägen dit mellanlandade vi i Tyskland och Danmark, Åland och London. Sen var jag faktiskt i Skåne också och för första gången i hela mitt liv gick ett år utan att jag var i Norge! Märkligt.
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Inte prylar i allfall men jag skulle vilja få tillbaka lite skjutförmåga. Den tappade jag 2008.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? Inget särskilt men vi förlovade oss nyårsafton 2007 när klockan nästan hunnit bli 1 januari och det var väl lite speciellt i allafall.
8. Vad var din största framgång 2007? 2 SM Brons kanske, och att vi fortsatte våra framgångar i sportallsvenskan trots att vi gick upp i div 1. Vi tog två silvermedaljer. Jag är rätt nöjd med mina 8 första stationer på SM i fältskytte också innan jag fick stora skälvan och sköt bort mig på station 9:-)
9. Största misstaget? Skulle väl vara station 9 på SM då:-)
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jamen visst, fick en fraktur i knäet och har haft tre öroninflammationer! Ha ha inte klokt egentligen. Men annars är jag ju sundheten personifierad.
11. Bästa köpet? A-pangen, jag är lite kär i den. Nya pjäxor och skidor åtminstone pjäxorna och min fina hjälm. Nu saknas bara en matchande jacka:-)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Skytte och resor som vanligt och teensen såklart!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag är nästan alltid glad men min sons fantastisk fina slutbetyg från grundskolan trots att han diagnostiserats med dyslexi gjorde mig oerhört stolt och lycklig. Båda mina barn har den förmågan att de gör mig glad!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? När dottern sjöng solo i kyrkan straxt innan jul, det vackraste jag hört!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Same shit, kanske lite mer besviken över skyttet och att vi aldrig kommer till skott med att flytta ihop men annars var det ett ok år.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat lite kanske, again! Tagit kraftfullare tag i flytten.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Nja det vet jag inte, jobbat lite mindre är ganska sliten emellanåt.
18. Hur ska du tillbringa julen? Den har jag redan tillbringat.
19. Blev du kär i år? Ja i min A pang:-) Annars är jag konstant förälskad i KP!
20. Hur många one night stands? Que??? Har jag väl inte haft på decennier.. Jag ÄR för gammal för den här listan!! Ha ha ha
21. Favoritprogram på TV? Greys Anathomy! Nåde den som stör mig kl 21.00 på onsdagar! The Tudors gillade jag med. Annars ser jag sällan på TV.
23. Bästa boken du läste i år? Läser massa böcker hela tiden så det kommer jag inte ihåg.
24. Största musikaliska upptäckten? Ja inte någon idol iallfall.. Jag är för gammal för den här listan:-)
25. Något du önskade dig och fick? Mitt och ynglets önskan om en standardmedalj åt gammis!:-)
26. Något du önskade dig men inte fick? Nope, inte vad jag minns.. Bättre minne kanske:-)
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Herregud, jag fyller i januari hur ska jag minnas det.. i min ålder!!!
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att jag sålt huset och flyttat. Det borde vi gjort innan finanskrisen.. men men det går fler tåg:-)
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Stil.. moi?? Pyjamas eller överdrag och keps.
31. Vad fick dig att må bra? Mina barn, kära pojkvännen, mina vänner. Som alltid!
32. Vilken kändis var du mest sugen på? P-O, kändis i skyttevärlden.. ;-) Alltid sugen på han..
33. Vem saknade du? Ingen särskild, de jag skulle sakna finns ju här. Hade nog velat träffa mina norska småtroll lite mer, jag älskar dom oerhört mycket!
34. De bästa nya människorna du träffade? Jag träffade vän V igen efter 15 år, oerhört känslomässigt omtumlande.

Nästa år får jag nog redigera lite i listan, när man närmar sig 44 börjar vissa frågor bli lite fåniga:-) På det stora hela kan jag konstatera att 2008 var lite tradigare än 2007 som var ett suveränt år men att gråta över spild mjölk är inte min melodi. Bättre då att blicka framåt!

Nu ska jag ägna förmiddagen åt lite skytte och eftermiddagen åt att fara till fjälls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte det var ett bra år för dig!!Nu väntar man med spänning på vad 2009 bär med sig!!
Kör försiktigt till sälen.
Kram min vän/lena.

Monica sa...

Rolig lista ;) ha så skönt i fjällen och ett gott slut och gott nytt år;)